پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احزاب سیاسی به دنبال فرامرز نقیبی

پایه رای نقیبی در بخش چهاردانگه ساری و همچنین رای اجتماعی بالا در بسیاری نقاط پرجمعیت همچون منطقه راهبند از یک سو و مواضع نزدیک به دولت از سوی دیگر و ارتباط دوسویه با شهرداری ساری -که خود برآمده از شهرداری ساری است- سبب شده که فرامز نقیبی در محافل سیاسی گوی سبقت احتمال رای آوری را از سایر کاندیداها برباید. از این رو برخی از احزاب سیاسی اصلاح طلب و نزدیک به دولت از تمایل خود برای قرار دادن نام نقیبی در لیست انتخاباتی متبوع خود خبر داده‌اند

4

 

پایگاه خبری چهاردانگه: با اتمام مهلت قانونی ثبت نام داوطلبین ورود به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نامزدهای حوزه‌های مختلف تا حدودی مشخص شدند. در لیست ۴۴ نفره ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، بسیاری از چهره‌های نام آشنا در کنار نام‌های کمتر شناخته شده قرار گرفتند که البته پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها توسط شورای محترم نگهبان رقبای انتخاباتی مشخص خواهند شد.

 

۱۴۵۱۱۳۸۵۳۱_۵

هرچند که اگر اکنون هم به اسامی ثبت نام کنندگان نگاهی بیندازیم تنها هفت یا هشت چهره شاخص را درمی‌یابیم که احتمال پیروزی آنها در روز هفت اسفند بسیار زیاد است. یکی از این افراد که احتمال رای آوری بالایی برای وی می‌شود متصور بود «فرامرز نقیبی» عضو سابق شورای شهر ساری است.

 

رفتارشناسان سیاسی در تحلیل عملکرد سیاسی شهروندان به این نکته اشاه دارند که عموم مردم در انتخاب نامزد نهایی خود، بیش از سایر شاخص‌ها بر شاخص احتمال رای آوری توجه دارند. و بیشتر تمایل دارند به فردی رای دهند که آن فرد پیروز انتخابات باشد.

 

نقیبی که بارها در انتخابات مختلف شرکت کرده است با فضای انتخابات به خوبی آشنا است اما برای اولین بار است که برای انتخابات مجلس نامزد می‌شود. وی در اولین تجربه‌اش در انتخابات سومین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۸۵ توانست شگفتی‌ساز باشد و با رای مناسبی به شورای اسلامی شهر ساری راه پیدا کند و امروز همانند ۹ سال پیش درصدد است در اولین تجربه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از از دو سهمیه کرسی‌های سبز رنگ مجلس را کسب نماید. با این تفاوت که این‌بار کوله باری از تجربه، اعتماد عمومی و محبوبیت را به دنبال خود دارد و این ویژگی‌ها باعث شده است که خود را به عنوان یکی از شانس‌های این دوره از انتخابات مطرح نماید.

 

علاوه بر این ویژگی‌های مثبت که در طول سال‌ها به او افزوده شده است، خصیصه‌های فردی خود او از جمله خلق خوب، تعاملات اجتماعی گسترده و کارایی، از او سیاستمداری تکنوکرات ساخته که در عرصه عملگرایی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

رای صعودی فرامرز نقیبی در طول دو دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساری که منجر به پیروزی قاطع وی به عنوان نفر اول در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر شد، باعث شده تا کارشناسان همواره نقیبی را به عنوان یکی از اضلاع مهم انتخابات پیش‌روی بدانند.

 

از طرفی در حوزه انتخابیه مرکز استان که رقابت تنگاتنگی مشاهده می‌شود، لیست‌های انتخاباتی احزاب شناخته شده و معتبر بسیار حائز اهمیت هستند. بزرگان اصلاح‌طلب بارها بر این نکته تاکید کرده‌اند که از میان نامزدهای همسو، کاندیداهایی مورد حمایت قرار گیرند که از شانس موفقیت و احتمال رای آوری بالاتری برخوردار باشند.

 

در این میان برخی از نامزدهای انتخاباتی برای قرار گیری در لیست‌های مطرح، بر سوابق سیاسی خود تکیه نموده و برخی دیگر بر شانس موفقیت و احتمال رای آوری. اگرچه تعدد کاندیداها در جرگه اصلاح‌طلبان نشان از رقابت سخت در این عرصه می‌دهد، اما در کنار سابقه باید شاخص (احتمال رای آوری) را هم در نظر داشت.

 

پایه رای نقیبی در بخش چهاردانگه ساری و همچنین رای اجتماعی بالا در بسیاری نقاط پرجمعیت همچون منطقه راهبند از یک سو و مواضع نزدیک به دولت از سوی دیگر و ارتباط دوسویه با شهرداری ساری -که خود برآمده از شهرداری ساری است- سبب شده که فرامز نقیبی در محافل سیاسی گوی سبقت احتمال رای آوری را از سایر کاندیداها برباید. از این رو برخی از احزاب سیاسی اصلاح طلب و نزدیک به دولت از تمایل خود برای قرار دادن نام نقیبی در لیست انتخاباتی متبوع خود خبر داده‌اند.

 

این در حالی است که چند تن دیگر از نامزدهای این حوزه که گرایش سیاسی اصلاح طلبانه و نزدیک به دولت دارند از دیگر گزینه‌های احتمالی قرار گرفتن در لیست احزاب اصلاح طلب می‌باشند.

4 نظرات
  1. حسین اسماعیلی می گوید

    نقیبی چقدر به شما داده که اینجوری سنگ تمام گذاشتید؟

  2. سعید می گوید

    با سلام
    شما چقدر گرفتید که بی علم و آگاهی نظر میدید.برادر محترم مردم دیگه کاملا هوشیار هستند و گول وعده های پوشالی رو نمیخورند. مردم به عملکرد رای میدهند. کارنامه عملکرد مهندس نقیبی خود به تنهایی باعث محبوبیت ایشون بین اقشار مختلف مردمی است. خدا جای حقه.

  3. طرفدار دکتر روحانی می گوید

    دوست عزیز سعید مطمئن باشید مهندس نقیبی … حالا چ برسه به اینک رای بیاره من سخن برادر اسماعیلی رو تایید میکنم چهاردانگه نیوز بهتره از همه کاندیدا مطلب بگذارد

  4. همشهری می گوید

    کارنامه و عملکرد رو نگاه کن . تحقیق کن ببین طرف از کجا شروع کرد . تخصصش چیه . مرام و معرفتش به کجا وصله .
    اقای طدفدار ، حسین اقا ، و همه دوستان دقت کنند
    این روزها همه به مهندس نقیبی و دکتر شجاعی رای میدن ، شما چطور؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.