پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه زباله سوز ساری سال ۹۶ بهره برداری می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، حسن خیریان پور شامگاه شنبه در همایش ائمه جمعه مازندران در بابلسر همچنین در رابطه با پروژه‌های زباله‌سوز گفت: پروژه زباله‌سوزی ساری، در سه خط ۱۵۰ تنی، اواسط سال آینده به اتمام خواهد رسید و تاکنون با ۵۳ میلیارد تومان هزینه، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و پروژه زباله سوز نوشهر، در دو خط صد تنی با ۱۰ میلیارد اعتبار برای امسال و هزینه ۴۲ میلیارد تومانی از محل اعتبارات استانی، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ۵۵۰ تنی آمل نیزتوسط شرکت ژاپنی در مرحله امکان‌سنجی است.

مازندران با برخورداری از مواهب طبیعی همچون دریا و جنگل و سه فرودگاه، چهار بندر  و ۳۳۸ کیلومتر سواحل، ۴۳۰ کیلیومتر راه‌آهن می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و اقدام خوب نقش و کارکرد فراستانی و ملی داشته باشد و همه توان در سطوح عالی مدیریتی بر این امر متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران استانی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تمرکز داشته‌اند، افزود: با برنامه‌ریزی در همین راستا، استان مازندران جزء شش استان برتر کشور در این زمینه ارزیابی شد و سومین استانی که سند اقتصاد مقاومتی را تدوین کرده است.

وی افزود: تا امروز ۱۵ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ۲۰ جلسه کارگروه‌های ذیل این ستاد تشکیل و ۱۲ برنامه تدوین و ۵۴ پروژه تحت عنوان  اقتصاد مقاومتی براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری در سطح استان مدون و جهت اجرا به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد.

خیریان‌پور با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی،تسهیلات بسته حمایتی رونق تولید است، افزود: در خرداد ماه تنها سه طرح در استان مازندران به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده بود و امروز در استان یک هزار و ۱۲ فقره تسهیلات با مبلغ ۴۲۸ میلیارد تومان به وحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شد و مازندران از رتبه ۲۸ کشور به رتبه اول کشور از نظر تعداد پرداخت رسیده است و این امر با برگزاری ۱۷۴ جلسه مستمر نه تنها در مرکز استان که در تمام شهرستان‌ها با نگاه گره‌گشایی محقق شد.

وی رعایت تعادل بین شهرستان‌ها و توازن میان بخش کشاورزی و صنعت را از جمله موارد مورد توجه در پرداخت تسهیلات برشمرد و افزود: اما دیگر استان‌ها چنین وضعیتی را ندارند و همچنین برای جلوگیری از انحرافات احتمالی دو کمیته نظارتیتشکیل شد.

وی در رابطه با مشاغل خانگی و خوداشتغالی گفت:با جلسات و  انجام پیگیری‌های روزانه برای ایجاد رونق اقتصادی در استان تا کنون ۴۹ میلیارد تومان در سطح استان در این بخش به ۳۲۹۰ نفر پرداخت شده است.

خیریان پور با اشاره به وجود دوهزار دهیاری در سطح استان، گفت: یکی از ابتکارات ابلاغی مازندران در این بخش این بود که اگر هر دهیار در هر روستا یک طرح اجرا کند، ۲۰۰۰ اقدام در استان صورت می‌گیرد و در این رابطه به معاون عمرانی استانداری برای اقدام عملی مأموریت داده شد.

وی گفت: برای ایجاد سرعت در اقدامات، با پیگیری‌های انجام شده ۱۰۲ مورد از اختیاررات وزرا و روسای کشور به مدیران کل و سطوح استانی تفویض اختیار شد تاخودشان تصمیم گیرنده باشد.

وی افزود: در سال جاری ۱۶۸ واحد تولیدی راکد در بخش کشاورزی فعال شد و در شهرک‌های صنعتی ۶۴ واحد صنعتی راکد به مرحله بهره برداری و رونق و ۲۲ واحد بزرگ صنعتی نیز به بهره‌برداری و ۶۱۸ مورد از تاسیسات گردشگری در سطح استان در همین دولت ایجاد و مورد بهره‌برداری رسید.

خیریان‌پور در رابطه با برون‌سپاری خدمات گفت: برایت قلیل هزینه، صرفه‌جویی در وقت مردم، سرعت در عمل و سلامت کاری۸۸۰ پیشخوان دولت در سطح شهر و روستا فعال‌سازی شد.

خیریان‌پوربا بیان اینکه پنج هزار و ۵۶۳ پروژه عمرانی با مبلغ چهار هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان برای شتاب‌بخشی به روند توسعه استان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید، گفت: از جمله این پروژه‌ها به آب‌رسانی به ۱۸۷ روستا با ۶۲ میلیارد تومان، احداث ۲۳۰ خانه بهداشت در روستا با ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ۳۷۹ پروژه با ۲۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی، ۱۰۶ پروژهآب منطقه‌ای۴۰۶ میلیارد تومان،گازرسانی به روستاها و مناطق کوهستانی ۵۳ هزار خانوار روستایی ۲ هزار ۸۴ خانوار شهری با ۴۳۰ میلیارد تومان، تحول سلامت برای تجهیز بیمارستان ۶۰۰ میلیارد تومان۱۲۸۲ کیلومتر راه روستایی با مبلغ ۱۸۳ میلیارد تومان و ۴۰ پروژه بندر امیر آباد بابا یک هزار ۱۴۴ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی همچنین در رابطه با حل معضل ترافیک شش شهر غرب استان گفت: ۸۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به این پروژه اختصاص داده شد.

خیریان‌پور در رابطه با هزینه چهاربانده شدن محورهای مختلف استان گفت: برای چهار بانده محور هراز ۲۰۰ میلیارد تومان، محور سوادکوه ۱۵۲ میلیارد تومان و محور کندوان ۱۵۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

خیریان‌پور با بیان اینکه یکی از معضلات استان زباله و پسماند است، گفت: روزانه سه هزار تن زباله در سطح استان تولید و جمع‌آوری می‌شود و با پیگیری انجام شده پنج پروژه کمپوست به ظرفیت ۲۵۰ تن در بهشهر، پروژه ۵۰۰ تنی قائم‌شهر، ۲۵۰ تنی بابل و ۲۵۰ تنی نور و ۲۵۰ تنی تنکابن در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.