پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زباله‌سوز ساری 170 میلیارد تومان پول می‌خواهد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، فتح‌الله فرج‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: جهت‌گیری دولت برای رشد اقتصادی در مازندران در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: براساس عملکرد رشد اقتصادی ۱۴۰۱ حدود ۸۱ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان از منابع مختلف انجام شده که بخشی از منابع بودجه عمومی و بقیه از سایر منابع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، اضافه کرد: تدوین رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده و در این برنامه سه شاخصه تولید، صادرات و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است و هدف‌گذاری ما هشت درصد است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، پیگیری و استفاده از ظرفیت‌های بودجه است در بحث تامین آب ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال پیگیری است.

 فرج‌پور کل منابع تخصیص پیدا کرده سال ۱۴۰۱ حدود را  ۹ هزار میلیارد تومان است که دو هزار میلیارد تومان از منابع استانی و مابقی از سایر منابع تامین شده است.

وی اضافه کرد: تعداد طرح‌های ملی استان مازندران نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۸۰ درصدی مواجه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران یکی از چالش‌های مهم استان مازندران را موضوع تامین آب اعلام کرد و افزود: اعتبارات آب‌بندان‌ها نسبت به موارد پیش‌بینی شده در سال جاری سه برابر است.

وی دیگر چالش‌ مهم استان مازندران را موضوع پسماند ذکر کرد و افزود: اعتبارات پسماند استان سه برابر افزایش پیدا کرده و امسال اعتبارات این بخش  در لایحه هزار 29 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

فرج‌پور، پیگیری و نظارت بر طرح‌های عمرانی و ملی سفر ریاست جمهوری ذکر کرد و افزود: در سفر اسفند ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۷۶ مصوبه با اعتبارات ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان تصویب شده که ۵۰ درصد این بودجه از محل بودجه عمومی و مابقی از سایر منابع است.

وی در ادامه میزان نیاز اعتبارات پروژه زباله سوز در ساری را ۱۷۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: به جهت اینکه در سال جاری در بحث بودجه‌ پسماند توجه ویژه‌ای شده پیش‌بینی می‌شود که مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد.

عملیات کارخانه زباله سوز ساری از سال ۸۸ آغاز شده و با وجود گذشت حدود ۱۴ سال همچنان در حال دریافت بودجه است و هر سال زمان بهره‌برداری آن تغییر می‌کند که در آخرین اظهار نظرها اعلام شده که این پروژه تا شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که با وجود قرار گرفتن در این ماه هنوز برنامه‌ زمان‌بندی شده برای بهره‌بردای این مجموعه اعلام نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.