پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگاه ابزاری از کارگران برداشته شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه نقش کارگر در توسعه پایدار کشورها انکارناپذیر است، گفت: نگاه ابزاری از کارگران برداشته شود.

0
 

به گزارش چهاردانگه نیوز به نقل از فارس ، علی بابایی‌کارنامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به اینکه روز کارگر فرصت مناسبی برای معرفی ارزش‌ها و توانمندی‌های کارگران در جامعه است، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما بر نقش ارزشمند کارگران تاکید فراوانی شده است.

 

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر ادعای برنامه‌ریزی و حمایت از کارگران را دارند اما صدای حق‌طلبانه کارگران را نمی‌پذیرند و با خشونت با آن‌ها برخورد می‌کنند، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند خداوند هم کارگر است که این مسئله نشان‌دهنده ارزش بالای کارگری در اسلام است.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه نقش کارگر در توسعه پایدار کشورها انکار‌ناپذیر است، تصریح کرد: نمی‌توان در یک کشور از توسعه پایدار صحبت کرد اما نام کارگران را به زبان نیاورد.

 

این مسئول بر نقش کارگران در کنار کارفرمایان تاکید کرد و بیان کرد: کارگری ماهیت است که ریشه در پیشرفت یک کشور و جامعه دارد.

 

بابایی اظهار داشت: اگر در چندین سال اخیر به دلسوزی‌های جامعه کارگری توجه می‌شد و اگر صدای حق‌طلبانه نخبگان کارگری شنیده می‌شد امروز کلمه‌ای به نام تحریم در جمهوری اسلامی ایران معنا و مفهوم نداشت.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه طبق قانون خصوصی‌سازی 15 درصد سهام کارخانه‌ها باید به کارگران اختصاص داده شود، افزود: این طرح در برنامه‌های سوم و چهارم مغفول مانده که در برنامه پنجم توسعه در حال نهادینه شدن است.

 

وی توجه به تولید داخل، توجه به کارگران ایرانی و توجه به سرمایه ایرانی را حیاتی و اساسی برشمرد و اظهار کرد: نباید به کارگران نگاه‌ ابزاری داشت که این مسئله در کشور ما مشاهده می‌شود.

 

بابایی با اشاره به اینکه در مازندران بیش از 2 میلیون خانواده کارگری می‌توانند نقش اثرگذاری در تولید داخلی ایفا کنند، افزود: امروز دیگر یک گروه اقلیت نمی‌تواند برای یک گروه اکثریت تصمیم‌گیری کند و ارزش‌های کارگری باید در جامعه نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه دو‌ سوم کارگران جامعه دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی هستند، ادامه داد: امروز دیگر کسی نمی‌تواند بگوید کارگران بی‌سواد هستند.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد: زیرساخت‌های جامعه که از مجلس آغاز می‌شود باید به نقش کارگران در جامعه توجه اساسی کنند.

 

بابایی با اشاره به اینکه یک‌میلیون ساخت‌وساز در مازندران به دست کارگران ساختمانی صورت گرفته، بیان کرد: کارگران ساختمانی افرادی هستند که در میادین می‌ایستند و تاکنون با توجه به تذکرات هنوز ارزش و منزل آن‌ها حفظ نشده است.

 

وی از فعالیت 56 هزار کارگر ساختمانی در مازندران خبر داد و گفت: 36 هزار کارگر ساختمانی از مجموع این تعداد بیمه شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.