پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محیط زیست هیچگاه در صدر اولویت‌های شهرداری‌های مازندران نبود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در جلسه کارگروه استانی پسماند که در فرمانداری آمل برگزار شد با اشاره به مسائل ارزی کشور و قراردادهای امضا شده اظهار کرد: قول تامین مابه‌التفاوت قرارداهای امضا شده گرفته شده و امیدواریم بتوانیم با این اقدام پیشرفتی حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه زمان‌بندی در اجرای پروژه‌ها باید مهم باشد، افزود: محیط زیست هیچگاه در صدر اولویت‌های شهرداری‌ها در مازندران نبود.

این مسئول با بیان اینکه شورا و شهرداری‌ها حل مشکلات زیست محیطی را جدی بگیرند و آن را در اولویت خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: طبق مجوزی که برای سد هراز در سال 90 صادر شد وزارت نیرو تعهد کتبی داد تا دو سال قبل از آبگیری سد هراز عمارت پاکسازی شود.

ابراهیمی‌ با اشاره به اینکه شهرستان آمل دپوی پنج شهرستان دیگر است و دارای اهمیت بسیاری است، گفت: از ظرفیت وزارت نیرو در حل مشکل عمارت استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر تشکل‌های مردم نهاد مخالف احداث زباله سوز در پاساکش هستند مکانی در آمل معرفی کنند که معارضی نداشته و دارای شرایط مناسب نیز باشد، تاکید کرد: مشکل زباله در مازندران برای چند دهه است و تابه حال نیز اقدام جدی برای حل آن نشده است.

این مسئول خواستار ردیف اعتباری خاص برای حل مشکل زباله در مازندران و احداث سایت‌های مربوطه شد و ادامه داد: آب منطقه‌ای در خصوص عمارت و سد هراز و پاکسازی عمارت احتمام بیشتری داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه گاهی انقدر امورات را به پژوهش سوق می‌دهیم که اعتبار بیشتری مورد نیاز خواهد بود، تاکید کرد: مطالبه‌گری مردم در حوزه محیط زیست نعمت است که باید قدر ان را دانست.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها یار دوازدهم محیط زیست هستند، افزود: سازمان مدیریت پسماند در پیگیری منابع و اعتبار صحیح آن در مازندران نیاز است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نباید انفرادی و صرفا تکیه به یک شهردار و شورا به دنبال حل مشکل پسماند در مازندران باشیم، گفت: حل مشکل پسماند در مازندران نیاز به تعامل دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.