پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ویژه برنامه های سی پنجمین سالگرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور

شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین روحانی می باشد که در دفاع مقدس به فیض عظمای شهادت نایل آمد.

0

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه،۲۲ مهر یاد آور عروج ملکوتی مردیست که راه جهاد و شهادت را انتخاب نمود و متنعم به عند ربهم یرزقون شد. مردی که با داشتن یک فرزند خردسال و  فرزندی که انتظار تولدش را می کشید، اما آنگاه کشور و اسلام را در خطر دید سنگر درس و خانواده را ترک نمود و جزء اولین گروهی از روحانیونی بود که به سرپرستی آیت الله العظمی نوری همدانی عازم جبهه های جنگ شد و در ۲۲ مهر ماه ۱۳۵۹ در سرپل ذهاب در خون پاکش غوطه ور شد و به آسمان ها پرگشود  تا با حضرت ابا عبدالله همنشین گردد. بله سخن از مردی از تبار روحانیت است، شهید شاهد حجت الاسلام والمسلمین ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس است.

 IMG_60877

در آستانه سی و پنجمین سالگرد شهادت آن روحانی دلیر و شجاع، کسی که نخواست در بستر آرامش جان دهد و شهادت  را آگاهانه انتخاب نمود تا به تاسی از مولای متقیان با اصابت گلوله بر بدنش بگوید سوگند به خدای کعبه رستگار شدم. به همین مناسبت با حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد یادگار آن شهید همنشین شدیم تا ویژه برنامه های سالگرد شهید را از زبان ایشان بشنویم.

 shahid-vali-soleimani-fard-1

پایگاه خبری چهاردانگه: از اینکه وقت خودتان را  به ما اختصاص دادید تا در آستانه سی و پنجمین سالروز شهادت حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد در خدمت شما باشیم سپاسگزاریم.

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: من هم از پایگاه خبری چهاردانگه که در راستای زنده نگهداشتن شهدا تلاش می نماید ممنون هستم و امید وارم  با کارهای خوبتان بتوانید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه دارید.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: به عنوان اولین سوال بفرمایید در موقع شهادت پدر بزرگوارتان چند سال داشتید؟

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: بنده در موقع شهادت پدرم متولد نشده بودم،  چند ماه بعد از شهادت ایشان متولد شدم  و بر حسب وصیت ایشان که به حضرت امام علاقه داشتند نام مرا روح الله گداشتند.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حاج آقا مردم دوست دارند بدانند یادگار شهید سلیمانی فرد الان در کجا مشغول خدمت هستید؟

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: من مسئولیت اوقاف شهرستان سمنان را به عهده دارم و قبلا در استان گلستان و فارس هم مشغول انجام وظیفه بود.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مختصری از زندگی پربار شهید سلیمانی فرد را توضیح بدهید تا نسل جوان با ایشان آشنایی بیشتر پیدا کنند.

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: شهید  حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد در یک خانوداه مذهبی  در سال ۱۳۳۷ در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری  از مادری که سادات بود متولد شد. دوره ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد. چون به دین و مسایل دینی علاقمند بود به ساری مهاجرت نمود و در حوزه علمیه مصطفی خان ساری مشغول تحصیل شد و بعد از مدتی برای  تحصیل به سمت قم عزیمت نمود تا در حوزه علمیه قم به درس خود ادامه دهد.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: از مبارزان اولین شهید روحانی دفاع مقدس در  قبل و بعد از انقلاب بیشتر توضیح بدهید.

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: شهید سلیمانی فرد روش های مختلف مبارزاتی داشت، از همان بدو ورود به حوزه علمیه، ایام تابستان در روستای ازنی کلاس قرآن برگزار می کرد تا جوانان محل را با این کتاب آسمانی بیشتر آشنا نماید و برگزاری سخنرانی در محل و روستاهای اطراف از کارهای دیگر ایشان بود. همزمان با اوج گیری مبارزات مردم ایران به استانهای کرمان، فارس، مازندران و… سفر می نمود و سخنرانی های آتشین خود را  علیه رژیم پهلوی انجام می داد.

 

بعد از انقلاب هم در هرجایی لازم بود و احساس می کرد به حضور او نیازمند است، حضور پیدا نمود و  همین روحیه بود که ایشان جزء اولین گروه رزمی تبلیغی بود که به سرپرستی آیت العظمی نوری همدانی به سمت جبهه های جنگ رهسپار شد، چون احساس می کرد اکنون در خانه ماندن جایز نیست و برای حفظ دین و کشور باید در صحنه جهاد و شهادت حضور پیدا نماید.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: شهید سلیمانی فرد در چه تاریخی و کجا به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در کجا مدفون می باشد؟

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: شهید حجت الاسلام سلیمانی فرد در سرپل ذهاب به فیض عظمای شهادت نایل آمد. اما هیچ وقت پیکر مطهر آن شهید بدست نیامد و همانند جدش، قبرشان از دیده غایب است . گرچه یادمانی از ایشان در روستای ازنی زادگاه شهید سلیمانی فرد و در شهر قم ساخته شده است و مشتاقات به جهاد و شهادت به آن مراجعه می نماید.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: در آستانه سی و پنجمین سالروز شهادت اولین شهید روحانی دفاع مقدس هستیم، ویژه برنامه های سالروز شهادت ایشان را توضیح بفرمایید؟

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: ستاد کنکره ملی اولین شهید روحانی دفاع مقدس تشکیل شد و هفته گذشته این ستاد با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار داشتند و معظم له بر شناساندن شهید سلیمانی فرد به عنوان  الگویی برای جوانان تاکید داشتند.

 

ستاد کنگره اولین شهید روحانی دفاع مقدس در ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ در محل اداره کل  بنیاد حفظ دفاع مقدس مازندران با مدیریت سردار ملکی و حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار گردید و در این جلسه تصمیمات مهمی برای بزرگداشت سالروز شهادت اولین شهید روحانی دفاع مقدس گرفته شده است که مهمترین آن به شرح ذیل می بشد:

 

۱- برگزاری کنگره اولین شهید روحانی دفاع  مقدس و ۳۷۵ شهید روحانی استان مازندران در ۲۲ مهر ۱۳۹۴ سالروز شهادت حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، روز بسیج روحانیت در سالن غدیر سپاه کربلا.

 

۲- سخنرانی سردار نقدی فرمانده بسیج کشور( با دعوت سردار بابایی و سردار ملکی).

 

۳- رونمایی از میدان شهید سلیمانی فرد و تصویر شهید در یکی از  میادین مرکزی شهر ساری.(شهرداری ساری)

 

۴- برگزاری مسابقه فوتسال  تیم شهروند ساری  و یکی دیگر از تیم های لیگ برتری در سالروز شهادت ایشان.( اداره کل ورزش و جوانان مازندران)

 

۵- رونمایی از اسناد هویتی شهید سلیمانی فرد.(ثبت احوال چهاردانگه)

 

۶- قرائت یک صفحه قرآن در شب ۲۲ مهر در بیش از ۷۰۰ مسجد مازندران به یاد بود شهید سلیمانی و شهدای روحانی( پیگیری کننده اداره کل ارشاد و کانون های مساجد)

 

۷-  تجهیز و افتتاح کتابخانه و کانون فرهنگی مسجد حضرت امیرالمومنین روستای ازنی زادگاه شهید سلیمانی فرد( ارشاد استان مازندران)

 

۸- نامگذاری و نصب تابلو و تصویر شهید سلیمانی فرد در حجره ایشان در حوزه مصطفی خان ساری( مدرسه شهید قبل از عزیمت به قم)

 

۹- نامگذاری سالن اجتماعات بنیاد حفط آثار دفاع مقدس مازندران به نام شهید سلیمانی فرد.

 

۱۰- رونمایی از مستند زندگینامه شهید سلیمانی( تهیه شده توسط فرزند شهید و احمدی زرین کلاهی از مستند سازان برجسته کشور)

 

۱۱- کلنگ زنی مهدیه و موزه شهید سلیمانی فرد در زادگاه ایشان.

 

۱۲-تهیه بروشور و لوح فشرده مشتمل بر زندگینامه و  سخنرانی های شهید سلیمانی در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی.

 

۱۳-  رونمایی از تارنما( سایت اولین شهید روحانی دفاع مقدس شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد)

 

۱۴- تهیه تیزر ، ویژه برنامه ، خبر و پخش در صدا و سیمای استان مازندران.

 

۱۵- دیدار منتخب اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی فرد با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری همدانی( سرپرست اولین گروه رزمی تبلیغی روحانیون به جبهه جنگ)

 

۱۶- مکاتبه و پیگیری با دفتر آیت الله طبرسی و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به منظور اعلام شهید سلیمانی فرد به عنوان اولین شهید روحانی دفاع مقدس در خطبه های نماز جمعه سراسر استان مازندران.

 

۱۷-مکاتبه و پیگیری با مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی به منظور اطلاع رسانی و پرداختن به موضوع اولین شهید روحانی دفاع مقدس، شهید ولی الله سلیمانی فرد در نطق های پیش از دستور در هفته دفاع مقدس و ۲۲ مهر سالروز شهادت شهید سلیمانی فرد.

 

پایگاه خبری چهاردانگه: در پایان از وقتی که در اختیار این پایگاه قرار دادید ممنون هستیم.

 

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد: من هم به نوبه خود از پایگاه فعال چهاردانگه برای منطقه محروم و همچنین در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش می نمایید سپاسگزارم و اجر همه شما با حضرت حق.

 

در پایان از آیت طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، سردار ملکی مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس و اعضای کنگره اولین شهید روحانی دفاع مقدس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری، اداره ثبت احوال چهاردانگه و تمام کسانی که در برگزاری برنامه های سالروز شهادت اولین شهید روحانی دفاع مقدس همکاری می نمایند تقدیر و تشکر می نمایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.