پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تردد در جاده‌های کوهستانی مازندران بدون زنجیر چرخ امکانپدیر نیست

پلیس راه و راهداری مازندران اعلام کرده‌اند که به خاطر تداوم بارش برف در جاده‌های کوهستانی استان تردد در این مناطق فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

0

به گزارش ایرنا ، بارش باران و برف از دیروز پنجشنبه در مناطق مختلف مازندران شروع شد و همچنان ادامه دارد. طبق اعلام هواشناسی ارتفاع برف در برخی مناطق به حدود نیم متر رسیده است.

بارش برف همچنین سبب کندی تردد در جاده های کوهستانی استان شد که گاهی با توقف موقتی برای بازکردن جاده همراه بوده است.

رئیس پلیس راه مازندران با اعلام این که در حال حاضر تمامی جاده‌های استان باز است و تردد در آنها جریان دارد ، گفت که با توجه به بارش برف نسبتا سنگین ، تردد خودروها در جاده های کوهستانی بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

سرهنگ علیرضا قدمی وضعیت کنونی تمامی جاده های کوهستانی مازندران را برفی اعلام کرد و افزود : محور هراز به خاطر وجود احتمال رانش برای مدتی مسدود شده بود ولی هم اکنون باز است و تردد در آن جریان دارد.

 

مرکز کنترل راه های مازندران نیز با اعلام بارش برف در جاده های کوهستانی استان ، از تمامی شهروندان خواست تا با توجه به شرایط جوی و جاده ای از هرگونه سفر غیرضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت انجام سفر هم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

بر اساس اعلام این مرکز هم اکنون در محور سوادکوه بارش پراکنده برف ادامه دارد و بیشترین میزان بارش از تونل شیرگاه تا گردنه گدوک مشاهده می شود.

مرکز مدیریت راه های مازندران وضعیت جاده هراز را هم برفی توصیف و اعلام کرد که در حال حاضر بارش برف حد فاصل کرو تا امزاده هاشم ادامه دارد.

طبق این گزارش جاده کیاسر که ارتباط میان مازندران و سمنان را برقرار می کند اکنون شاهد بارش سنگین برف بویژه حد فاصل اسکارد تا عالیکلا است.

فرمانده پلیس راه کندوان نیز در گفت و گو با ایرنا با اعلام این که این محور باز است و تردد با کندی در آن جریان دارد ، گفت که بارش برف در محدوده سیاه بیشه ، پل زنگوله ، خاکک و دهانه شمالی  تونل کندوان بسیار شدید است.

سروان محمد احمدی با تاکید بر خودداری از تردد غیر ضرور در این مسیر سخت گذر کوهستانی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر استفاده از زنجیر چرخ از هر گونه توقف در حاشیه مسیر های خودداری کنند.

وی با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر برای تمامی خودروها الزامی است، گفت :‌ خودروهایی که زنجیر چرخ به همراه نداشته باشند نیروهای پلیس راه از ادامه مسیر انها جلوگیری می کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور اعلام کرد که حوالی ساعت ۲ بامداد امروز جاده های مسیر بلده – نور – پل زنگوله شاهد ریزش برف سنگین بوده است.

سلیمان ایزدی افزود: ارتفاع برف در این منطقه به حدود ۲۰ سانتی متر رسیده و تردد خودروها در این مسیر بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

این مسئول گفت که با ادامه بارش ها و پوشیدگی زیاد حجم برف در سطح جاده ها انسداد این مسیرها دور از انتظار نیست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت که هم اکنون نیروهای راهداری در قالب چند اکیپ مشغول عملیات نمک پاشی و برفروبی هستند.

همچنین بارش برف در مناطق مرتفع و ییلاقی کجور،  دوهزار و سه هزار تنکابن و نیز منطقه اشکورات و جواهرات رامسر ادامه دارد و تردد خودروها در این محورها خصوصا راههای روستایی به کندی انجام می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.