پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«آرین غلامی» سفیرمدرسه‌ساز شد/استارت ساخت مدرسه اوتیسمی در ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قربانعلی شیرزاد مدیرکل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مأموریت اصلی ما ساخت‌وساز فضاهای آموزشی و فرهنگی، تربیتی و تغییر فضاهای آموزشی با اجرای پروژه مختلف است.

وی افزود: ۲۹۰ پروژه نیمه‌کاره در استان داریم که با رایزنی و منابعی که در اختیار داریم برای تکمیل این پروژه‌ها اقدام خواهیم کرد و در مجموع پروژه بلاتکلیف نداریم.

مدیرکل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران خاطرنشان کرد: استخرهای دانش‌آموزی در شهرستان‌های گلوگاه، قائم‌شهر، فریدونکنار، آمل، بابل چالوس و ناحیه دو ساری، در کل در حدود هفت شهر فاقد اعتبار تجهیزی است.

شیرزاد با اشاره به میزان اعتبارات این مجموعه، بیان کرد: در سال ۹۷، ۴۱۲ میلیون تومان، در سال ۹۸، هزار میلیارد تومان، در سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش اعتبار داشتیم.

وی گفت: نیازسنجی و مکان‌یابی در بحث تجهیز مدارس مهم است، طبق سند بنبادین بحث استقرار سامانه مکان‌یابی فضاهای آموزشی و مدارس براساس آمایش سرزمین مد نظر ما است.

مدیرکل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران با اعلام اینکه سامانه گرمایشی مدارس یکی از دغدغه‌های مردمی و مهم در مدارس بوده است، اضافه کرد: از سال ۹۲ اقدامات خوبی از سوی دولت انجام گرفت، ۱۳ هزار کلاس در استان، فاقد سامانه گرمایشی بودند که از این تعداد ۱۱ هزار مورد تجهیز و ۲ هزار کلاس سامانه گرمایشی مناسبی  ندارند.

شیرزاد عنوان کرد: در حال حاضر در مازندران هیچ سامانه گرمایشی نفتی در کلاس‌ها وجود ندارد، در استان در لاریجان آمل وجود داشت که سال گذشته تخریب و جمع‌آوری شد.

وی یادآور شد: در بحث معرفی سفیران مدرسه‌ساز « آرین غلامی»  قهرمان شطرنج‌باز که خانواده‌ای خیر دارد، به‌عنوان الگو نشان سفیر را دریافت کرده است.

این مسؤول گفت: برای شروع سال تحصیلی نزدیک به ۴۸ کلاس درس با ۱۰ پروژه با صرف هزینه ۳۱ میلیارد تومانی آماده شده و ۱۹ پروژه دیگر برای شروع سال تحصیلی شامل ۱۳۴ کلاس درس با زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع با اعتبار ۱۱۹ میلیارد تومانی در حال اجرا است.

شیرزاد با اشاره به اینکه یکی از بررگترین پروژ‌ه‌های آموزشی ما در حال اجرا است، متذکر شد: مجتمع حیات طیبه با بیش از ۱۰ هزار متر مربع زیربنا، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، البته بخشی از منابع ملی دریافت و کار ادامه دارد.

وی اعلام کرد: در سطح استان، در حال حاضر ۷۰ درصد از کلاس‌های ما دارای استاندار نسبی هستند، ۱۸ درصد باید مقاوم‌سازی شوند، ۱۲ درصد تخریبی و خطرساز هستند، البته هیچ مدرسه بدون تجهیز نمانده است.

مدیرکل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران تأکید کرد: برای برون‌رفت از این مشکلات آموزش و پرورش باید به خودمان و منابع مالی اکتفا کنیم، در این خصوص بحث واگذاری استخرهای دانش‌آموزی به بخش خوصی را مدنظر قرار دادیم ولی مورد استقبال واقع نشد.

شیرزاد با اشاره به اوضاع مدارس روستاهای استان، بیان کرد: ۵۰ درصد مدارس روستایی ما تجهیز و مابقی نیاز به تخصیص منابع مالی و عمرانی دارند، البته برخی جاها مدارس خالی از دانش‌آموز است، همچنین ساخت مدرسه‌ای با عنوان مرکز اوتیسم در استان در حال پی‌ریزی است.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.