پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خبرگزاری مهر حامی خوبی برای جامعه هدف بهزیستی است

0

فرزاد گوهردهی که به اتفاق معاونانش از خبرگزاری مهر مازندران در ساری بازدید کرده است، با گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه عنوان کرد: خبرگزاری مهر را جدای از سازمان بهزیستی نمی‌دانیم زیرا یک حامی خوب به شمار می‌رود و یک خبرگزاری فنی و فعال بوده که در کنار بهزیستی برای ارتقای بهبود زندگی جامعه هدف در مازندران فعالیت می‌کند.

وی با اظهار اینکه این همکاری دو جانبه تداوم داشته باشد، نقش این رسانه را در شناسایی مشکلات و معضلات جامعه هدف مهم خواند و گفت: بهزیستی دست نیاز به سوی رسانه‌ها برای حل مشکلات جامعه هدف دراز می می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایطی کنونی که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، نیاز به همکاری رسانه‌ها از جمله خبرگزاری مهر بیشتر خواهد بود، شمار جامعه هدف تحت پوشش را در استان بیش از ۱۶۳ هزار خانوار ذکر کرد و گفت: باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای ارتقای کیفیت و بهبود زندگی جامعه هدف صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران مناسب سازی معابر را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد جامعه درگیر مناسب سازی معابر هستند و این درحالی است که سال ۲۰۲۵ بخش قابل توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

گوهردهی با عنوان اینکه همه خانوارها به نوعی با سالمندان در ارتباط هستند، تصریح کرد: مناسب سازی باید از منازل شروع و به اجتماع کشیده شود و توجه به آن در ارتقای کیفیت زندگی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران ارتقای سطح سواد و اجتماعی افراد تحت پوشش و جامعه را امری مهم دانست.

حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران نیز درباره آسیب ناشی از کرونا به جامعه هدف اظهار داشت: سازمان بهزیستی خدماتی به مراکز تحت پوشش و جامعه هدف ارائه داده تا بتواند بخشی از هزینه‌ها و خسارت‌های ناشی از کرونا را جبران کند.

وی با بیان اینکه نگاه اجتماعی و روانی بیماری کرونا مسئله‌ای بسیار مهم به شمار می‌رود، یادآور شد: اکثر تماس‌هایی که با مرکز ۱۲۴ گرفته می‌شد را با مشاورات روانشناختی و جامعه شناسی بررسی و رسیدگی کردیم.

وی به پروتکل‌های بهداشتی درباره جامعه هدف از جمله کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی در مناطق حاشیه نشین از جمله اقدامات بهزیستی بوده است تا کمترین موارد ابتلای به کرونا را بین کودکان و جامعه هدف داشته باشیم.

کد خبر 4994415
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.