پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محوطه نمادین فاو در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران احداث شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی بعدازظهر یکشنبه در جلسه پیگیری اعتبارات مصوب شورای شهر ساری برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران از حضور فعال‌تر شهرداری ساری در ادامه ساخت و تکمیل محوطه فاو نمادین مرکز فرهنگی و دفاع مقدس مازندران در روزهای آینده خبر داد.

وی تبیین ارزشهای دفاع مقدس را برای نسل امروز و آینده مهم دانست و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دانشگاهی مقدس برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت به نسل جوان است.

سردار ملکی تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یکی از دغدغه‌های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس برای همه اقشار مردم است و همه ما وظیفه داریم باید برای زنده نگه داشتن آن همت کنیم.

عباس رجبی شهردار ساری نیز احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را گامی بزرگ برای ماندگاری و زنده‌نگه داشتن نام و یاد شهدا و رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و گفت: شهرداری ساری برای احداث و تکمیل این پروژه فرهنگی پای کار است.

وی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را اقدامی ارزشمند در مرکز مازندران برشمرد که نشان‌دهنده اهمیت موضوع دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن به نسل آینده است.

شهردار ساری در پایان بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و ادامه داد: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ است که علاوه بر بعد فرهنگی و ارزشی در ابعاد دیگر هچون توسعه گردشگری نیز اثرگذار است.

عباسعلی رضایی فرماندار ساری نیز به اهمیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: این مکان یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس است و باید تلاش کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل به آیندگان منتقل شود و مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بهترین و مقدس‌ترین فضای ارزشمند در این راستا است.

رضایی با تأکید بر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه امروز تصریح کرد: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید در اولویت کارهای فرهنگی مسئولین قرار گیرد؛ چرا که همه ما مدیون شهدا هستیم و باید برای ساخت این مکان سنگ تمام بگذاریم.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مطالبه مردم و خانواده‌های شهداست، از حضور شهرداری ساری در روزهای آینده در تکمیل این مرکز خبر داد و گفت: همچنین اعتبار ویژه‌ای در این راستا در شهرداری ساری و شورای شهر در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که با قدرت هر چه تمامتر برای تکمیل این مرکز گام برداریم.

کد خبر 4994373
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.