پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۹ پروژه آموزشی در مازندران بهره برداری می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی شیرزاد پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مأموریت اصلی نوسازی مدارس ساخت و ساز فضاهای آموزشی و فرهنگی، تربیتی و تجهیز آن است، گفت: در سال‌های اخیر بیشترین تمرکزها بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

وی با اشاره به وجود ۲۹۰ پروژه نیمه کاره در استان افزود: با منابع مالی و کمک‌های مردمی که در اختیار داشتیم نسبت به تکمیل پروژه‌ها اقدام شده است.

وی با اظهار اینکه پروژه بلاتکلیفی در استان نداریم اما چند پروژه شامل استخر دانش آموزی نیمه تمام داریم که از سال ۹۰ پیش بینی شده بود و به دلیل جذف ردیف اعتباری همچنان ناتمام مانده است.

شیرزاد یادآور شد: از جمله این پروژه‌ها در گلوگاه، ناحیه دو ساری، قائمشهر، فریدونکنار، آمل، بابل، و چالوس که فاقد اعتبار هستند.

شیرزاد افزود: یکی از برنامه‌های سند بنیادین بحث استقرار سامانه مکان یابی فضاهای آموزشی و مدارس بر اساس آمایش سرزمینی و آموزشی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اظهار داشت: سامانه گرمایشی مدارس یکی از دغدغه‌های مردم بود که از سال ۹۲ اقدامات خوبی از سوی دولت و مجلس صورت گرفت و منابع خوبی برای سامانه گرمایشی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار کلاس درس فاقد سامانه گرمایشی استاندارد بودند که از این تعداد ۱۱ هزار کلاس درس به سامانه گرمایشی مجهز شدند و حدود دو هزار کلاس نیز فاقد سامانه گرمایشی هستند.

وی درباره موضوع مدارس خشتی و گلی گفت: دو مدرسه در شهرستان‌های لاریجان و آمل وجود داشت که سال گذشته جمع آوری شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران، میزان اعتبارات نوسازی مدارس را در سال ۹۷ حدود ۴۱۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۹۸ به هزار میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به بهره برداری بیش از ۲۹ پروژه آماده در سال جاری گفت: ۱۰ پروژه با ۴۸ کلاس درس با زیربنای هزار و ۲۰۱ متر مربع با با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، همچنین در هفته اول شهریور ماه ۱۹ پروژه برای شروع سال تحصیلی شامل ۱۳۴ کلاس درس با زیربنای ۲۳ هزار متر مربع در شهرستان‌های استان بره برداری می‌شود

کد خبر 4994016
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.