پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آرمان انقلاب ملت ایران رسیدن به حکومت عدل قرآنی است

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر محور قرآن شکل گرفته و تحقق آرمان انقلاب ملت مسلمان ایران مبنی بر رسیدن به حکومت عدل قرآنی است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه:حجت الاسلام سید معصوم حسینی رییس دانشکده علوم قرآنی آمل، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که قرآن کریم کتاب زندگی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر محور قرآن شکل گرفته و تحقق آرمان انقلاب ملت مسلمان ایران مبنی بر رسیدن به حکومت عدل قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند تحول فرهنگی در جامعه است که آن نیز تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را می خواهد که باید در این راستا تلاش شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: ضرورت دارد مردان و زنانی تربیت شوند که با اشتغال اثرگذار فعالیت های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی قرآن، مقدمات تحول جامعه به سوی فرهنگ قرآنی را فراهم کنند.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل خاطرنشان کرد: برترین آرمان این است که قرآن به عنوان فرهنگ اثرگذار در متن زندگی آحاد جامعه و نظام اسلامی وارد شود و این هدف مهم تنها با توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص و تعمیق باورهای دینی و قرآنی از طریق طراحی ساختار و تشکیلات مناسب و کارآمد مراکز آموزش عالی قرآنی و ایجاد رشته های مورد نیاز قابل دستیابی نخواهد بود.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی زمینه ساز سعادت و تعالی جامعه می شود، گفت: قرآن کریم گوهر گران بهایی است که بهره گیری از معارف ارزشمند آن می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در همین راستا جهت تربیت نیروهای قرآنی در سطح کشور از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را شروع و در حال حاضر ۲۲ دانشکده به صورت تخصصی در رشته های علوم و معارف قرآن کریم در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم براساس برنامه ریزی های کلان خود در چهار رشته تربیت معلم قرآن کریم، علوم قرآن مجید، تفسیر قرآن مجید، قرائت و کتابت قرآن مجید دانشجو می پذیرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم قرآنی آمل به جهت این که در استان های شمال کشور تنها دانشکده تخصصی علوم و معارف قرآن کریم است به لطف الهی در آینده با جذب اساتید مجرب به دنبال جذب دانشجوی دکترا با موافقت دفتر مرکزی خواهیم بود.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم شورای آموزشی و پژوهشی، نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، نشست های نقد کتاب، کارگاه های پژوهشی، جلسات تحول در علوم انسانی و نشست های علمی و پژوهشی بخشی از فعالیت های پژوهشی این دانشکده است.

وی به افتخارات علمی دانشجویان و اساتید دانشکده علوم قرآنی آمل در کسب رتبه های برتر در دوره های مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: کتابخانه، امکانات جستجوی منابع، فناوری اطلاعات، رفاهی و خوابگاه از جمله امکانات این دانشکده است.

 

سید معصوم حسینی از روستای وناجم چهاردانگه می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.