پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فکر بکر آقای دکتر در روزهای کرونایی/ ویزیت این پزشک رایگان است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران|از زمانی‌که بحث شیوع کرونا مطرح شد مهم‌ترین توصیه به مردم در خانه ماندن بود ولی برخی با خدمت کردن و شکستن قرنطینه خوش درخشیدند؛ درحالی‌که می‌توانستند در چنین شرایطی تنها به خودشان فکر کنند  ولی با فداکاری و ازخودگذشتگی از این امتحان روسفید بیرون آمدند و نشان دادند در هر شرایطی خدمت به همنوع ارزشمند است.

 طی دو ماهه اخیر بحث ویروس کرونا مشکلاتی را برای برخی از شغل‌ها به وجود آورد اما در این برهه از زمان افرادی هستند که نه تنها به شغل و درآمد فکر نکردند بلکه تنها ذهن‌شان را معطوف به خدمت‌رسانی کردند آن هم خدمت جهادی.

کیومرث آقایی پزشک عمومی و خانواده روستای علی‌آباد شهرستان بابلسر در اسفند ماه سال گذشته که روز به روز بر آمار مبتلایان افزوده می‌شد جرقه‌ای در ذهنش آمد با این هدف که مردم توان خارج شدن از منزل را ندارند شماره تماسش را در فضای مجازی اعلام کرد تا از نگرانی مردم کاسته شود. 

پیامش برای خدمت‌‌رسانی در فضای مجازی به چشمم خورد که با معرفی خود و اعلام شماره همراه از مردم خواست در هر صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک با وی تماس بگیرند و آمادگی خود را برای ویزیت در منزل آن هم به‌صورت رایگان اعلام کرد.

خیلی برایم جالب بود اینکه یک پزشک علمش را به‌صورت رایگان ارائه می‌کرد و حتی حضورش را در منزل اعلام کرده بود که با وجودی که احتمال اینکه حتی مبتلا شود وجود داشت اما با این حال دست‌بردار نبود، چرا که از خودش گذشته بود و این نهایت ایثار است.

وی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: در روز تماس‌های زیادی داشتم که قادر به شمارش نبودم و با این حال خیلی‌ها پشت خط ماندند که از آنان عذرخواهی می‌کنم.

حین پاسخگویی به تماس‌ها، ویزیت در منزل و درمانگاه هم داشتم با وجود اینکه بیماران در مسیرهای مختلف بودند ولی خودم را به آنان می‌رساندم و تمام تلاشم ارائه بهترین نوع خدمات بود.

روزهای ۶ یا ۷ فروردین ماه بود که با احساس ضعف و بیحالی مواجه شدم بله تست کرونای من مثبت شده بود اما الان دو روز است سلامتی‌ام را به‌طور کامل بدست اوردم.

باوجود اینکه دو هفته در قرنطینه بودم ولی موجب نشد پاسخگوی بیماران نباشم ولی به‌دلیل ضعف ویزیت در منزل نداشتم و پاسخگوی بیماران از طریق تلفن و پیام‌رسان‌ها بودم.

در هر صورت پزشکم و یک سرباز و کمک کردن را دوست دارم و با این نیت این کار را آغاز کردم و الان دو روزی است که دوباره ویزیت در منزل را شروع کردم و به سلامتی کامل رسیدم تا جایی که بتوانم در این مسیر قدم برمی‌دارم.

موضوعی که در بین بیماران جالب توجه بود استرس و نگرانی آنان بود با تماس خانواده برای ویزیت به منزل‌شان رفتم وجودشان به حدی دچار وحشت شده بود که توانستم کمی آرامش دهم و دو روز بعد تماس گرفتند که به آرامش نسبی رسیدیم.

 

طی این مسیر تجربه خوب و گرانبهایی به‌دست آوردم و چون خودم مبتلا شدم بهتر می‌توانم حال بیماران را درک کنم به‌عنوان تجربه در راه درست از آن استفاده کنم.

باتوجه به معاینات متعدد بیماران این ویروس در هر فردی با علائم متفاوتی بروز پیدا می‌کند در برخی تب ناگهانی، درد عضلانی حتی تغییر ذائقه حس چشایی و بویایی برخی سردرد و حتی کودکان را نیز درگیر می‌کند.

هر فردی سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد بیشتر ضربه می‌بیند و تاکید ما این است که همه باید موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند تا بتوانیم از این مشکل گذر کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.