پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارگران کارگاهها تب سنجی می شوند/ نظارت بر معادن مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری مازندران با تأکید بر لزوم تلاش بیش از پیش در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بازرسان کار اداره کل ضمن ارتباط با مسئولان ایمنی واحدهای تولیدی استان و همچنین انجام مکاتبات و ارسال بروشورهای اطلاع رسانی در راستای آموزش کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در محیط‌های کارگری اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است که امیدواریم در سلامت جامعه کار و تلاش استان مؤثر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا علاوه بر شرایط حفاظتی که به وجود آمده با حفظ شرایط تولید از جامعه کارگری نیز در مقابل این بیماری صیانت لازم انجام شود به طوری که با روش پیشگیرانه، کارگران کمترین مواجهه را با این ویروس داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: به واحدهای تولیدی تأکید شده که مواد ضد عفونی کننده، دستورالعمل‌های بهداشتی، پوستر، بنر و بسته‌های آموزشی نیز جهت آگاه سازی جامعه کار و رعایت بهداشت فردی کارگران به بهترین نحو در سطح کارگاه نصب و اقدام شود.

اصغری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری استان از انجام بازرسی از بیش از ۱۲۰۰ مورد از کارگاه‌های فعال مازندران از اسفند ماه سال گذشته تا کنون با تاکید بر کنترل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وی با اعلام اینکه با مکاتبات با ادارات تابعه استان برای نظارت بر فعالیت معادن به سبب تراکم کارگران شاغل در این کارگاه‌ها انجام شده است، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معادن توسط کارفرمایان و کارگران تاکید کرد.

این مسئول از شناسایی کارگران ساختمانی حاضر در میادین شهرستان‌ها و اعلام اسامی هزار و ۳۵۶ نفر از کارگران ساختمانی با هدف بررسی وضعیت بهداشت فردی این عزیزان خبر داد.

اصغری با بیان اینکه فرایند تب سنجی و پایش کارگران از نظر سلامت جسمانی از طریق انجام معاینات دوره‌ای توسط گروه‌های مختلف پزشکی در بیشتر کارگاه‌های با بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل انجام شده است، گفت: در تعدادی از کارگاه‌های با بیش از ۱۰۰ نفر کارگر، شیفت‌های کاری جهت حضور حداقلی نیروی کار افزایش یافت.

وی مکاتبه با ادارات تابعه استان در خصوص ارائه گزارش روزانه از وضعیت واحدهای تولیدی دارای بیش از ۱۰۰ نفر کارگر درگیر با ویروس کرونا، تهیه وسایل حفاظتی و بهداشتی مورد نیاز به تعداد بازرسان کار فعال استان جهت استفاده در حین انجام بازرسی‌ها مطابق تأمین اعتبار وزارت متبوع، هماهنگی با فرمانداری‌های استان جهت سهولت تردد کارگران از شهرستان محل سکونت به شهرستان محل اشتغال و مکاتبه با ادارات تابعه استان برای ارائه گزارشی از وضعیت کارگاه‌های درگیر با ویروس کرونا شامل تعداد مبتلایان، تعداد بستری شدگان، تعداد واحدهای تعطیل شده، تعداد متوفیان ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا را از اقدامات مهم انجام شده درباره کنترل شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری استان عنوان کرد.

کد خبر 4897390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.