پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلوگیری جوانان بیکار دودانگه از ورود کارگران غیر بومی به چوب فریم +تصویر

در پی خلف وعده های مسئولین به ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار مناطق دودانگه ساری جوانان روستای سنگده در اقدامی از ابتدای صبح روز سه شنبه راه ورود اتوبوسهای حامل کارگران چوبفریم را مسدود کردند.

2

 

پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرنگار بسیج سپاه کربلا در روستای سنگده دودانگه ساری، علی رغم وجود شرکت بزرگ و کارآفرین در منطقه دودانگه ساری، بیکاری  در این منطقه همانند اکثر مناطق و شهر های استان مازندران بیداد می کند.

 

 جوانان جویای کار دیروز در کنار جوانان بیکار امروز روستای سنگده بخش دودانگه ساری در اقدامی مسالمت امیز اعتراض خود را نسبت به جذب کارگران غیربومی در شرکتی که واقع در این روستاست، اعلام کردند.

 

۳۰۵۳۰۳_۵۸۰

 با وعده و وعید های مسئولان اعم از نمایندگان ساری در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار و در مراتب بعد مدیران شرکت چوب فریم مبنی بر در الویت بودن نیروهای بومی برای اشتغال، نه تنها جوانان کار دو دهه اخیر منطقه مظلومانه کنار گذاشته شده اند و بیکاری هم  رو به افزایش نهاده بلکه  علی رغم اینکه مدیران این شرکت مدعی اند با کسری پرداخت حقوق کارگران مواجهه بوده و نمی توانند کارگر جدبد جذب کنند، اما بر اساس سفارشات برخی افراد و ذی نفوذان، کارگران غیربومی براحتی در این شرکت بکار گرفته می شوند!

 

 بالاخره پس از مدتها، طاقت جوانان بیکار و البته قراردادی در این شرکت به سر آمد و همدل و همصدا در یک روز زمستانی از ساعت ۶:۳۰ صبح با اجتماع در مسیر ورودی روستای سنگده راه اتوبوس ها و کارگرانی که قصد رفتن به سر کار در شرکت چوب فریم را داشتند، بسته و اعتراض خود را نسبت به اتفاقات ناعادلانه ای که مدعی شدند اعلام کردند.

 

 گرچه این اتفاق که تا ساعت ۱۰ و نیم صبح سه شنبه ۲۲ دیماه ۱۳۹۴ با حضور نیرو ی انتظامی محل بطور مسالمت آمیز و به دور از درگیری بطول انجامید اما پس از ورود نیروهای امنیتی استان این قائله پایان یافت و برای اتخاذ تصمیم نهایی در ایجاد امنیت و اشتغال جوانان روستای سنگده جلسه مشورتی به اتفاق بخشدار و مسئولان مربوطه در ساختمان مدیریت شرکت چوب فریم تشکیل شد و البته خبری که مربوط به اشتغال بیکاران باشد از آن بیرون نیامد.

 

 در همین رابطه منصوری یکی از کارگران این شرکت با بیان اینکه حق روستائیان است که از خود دفاع کنند گفت: علی رغم اینکه مدیران به جوانان بیکار سنگده اعلام کردند امکان پذیرش کارگر جدید وجود ندارد، اما اخیراً تعداد ۷ نفر از نور چشمان افراد ذی نفوذ در این شرکت مشغول بکار گردیده اند و از این بابت، ناعدالتی و اعتراض بوجود می آید.

 

 ذوالفقاری یکی دیگر از کارکنان این شرکت گفت: در شرایطی که شرکت از هر لحاظ دچار مشکل است و مسئولان پایتخت نشین منتظر بهانه و فرصت برای تعطیلی آن هستند، اعتراض جوانان روستایی راه تعطیلی و بسته شدن دروازه نان رسانی و امید واری منطقه یعنی چوب فریم را آسانتر و بی درد سرتر فراهم می کند.

 

 وی اظهار کرد: خبر مسدود کردن راه کارگران در حالی اطلاع داده شد که مهندس احتشام مدیر عامل این شرکت به سبب حضور در جلسه فرمانداری ساری هنوز از آن مطلع نشده.

 

 وی در خصوص جذب کارگران سفارشی بیان کرد: چوب فریم به سبب کمبود بودجه و منابع مالی و حمایت نکردن آنچنانی حتی قادر نیست حقوق همین حداقل کارگرانش را بپردازد، حال چگونه امکان دارد ۷ نیروی جدید را بکارگیری نماید!

 

 با این حال معترضین معتقدند که به لحاظ جمعیت ۳ هزار نفری بزرگترین روستای دودانگه (سنگده) و وجود بیکارانی که با داشتن اهل و عیال محتاج نان شب هستند الویت بکارگیری نیروها، ولو یک نفر هم به ترتیب باید با سنگده و جوانانش باشد که در همه مواقع اعم از آسیب ها و اتفاقات غیرمترقبه مثل سیل، طوفان، آتش سوزی جنگل همین روستائیان بی چشمداشت از آن حراست کرده و همانند اموال خود برایش دل می سوزانند و در گرفتاری چوب فریم غمخوار و مددرسان  مادی و معنوی هستند، در حالی که کارکنان چوب فریم، پس از پایان کار روزانه به شهرها و روستاهای دور و نزدیک رفته و بی دغدغه در کنار خانواده روزگار می گذرانند.

 

فشار بیکاری و بی پولی خانواده های بیکار و جوانان زحمتکش به حدی رسید که در سوز سرمای زمستانی اقدام به بستن راه کارگران چوب فریم کردند و با مشاهده غیرمنتظره خبرنگار بسیج سپاه کربلا  – که اغلب در تاریکی برای انجام رسالت به ساری میرفت و به سبب انجام کاری این روز دیرتر عازم کار شد –  از این خبرنگار هم ناراحت بوده و  از اقدامش در خصوص رسانه ای کردن موضوع «حضور مختلط گردشگران و جولان بی حیایی در سنگده » انتقاد شدید و تهدیدآمیز کردند، زیرا بر این باور پنهان بودند، هر چند در سنگده حضور گردشگران دختر و پسر در قالب های کوهنورد، گردشگر، ورزشکار و … با وضع بدحجاب  و بی حجاب با  اوضاع غیرمتعارف اسلامی ابعاد ناخوشایندی دارد اما خوشبینانه اینگونه باید تصور کرد که با ورود گردشگران از طریق همراهی و راهنما، یا ایاب و ذهاب برای جوانان بیکار آن هم خوش بینانه تریم حالت فقط  نانی در می آورند منظری خوش دارد.

 

خبرنگار بسیج سپاه کربلا این تهدید را بحساب حق هم آبی و هم خاکی، همنوعی و نیز درد بیکاری آورده، و برای این عزیزان سلامتی و آرزوی عاقبت بخیری دارد و از مسئولان می خواهد به داد بیکاری، اشتغال، مسکن و ازدواج بیکاران و جوانان باشد و در این راستا موضوع سازنده فرهنگ اسلامی را هم در الویت قرار دهد. انشا الله تعالی/ خبرگزاری بسیج

2 نظرات
  1. فتاح می گوید

    دمتون گرم بازم به غیرت شما جوانان دو دانگه ای کاش جوانان ما هم میتونستن در کارخانه سیمان نکا مشغول بکار شوند

  2. کاملیا می گوید

    دمتون گرم
    دامادی میگفت مشکل بیکاری دودانگه رو از بین بردم میخوام برم سراغ بیکار های چهاردانگه و کلیجان رستاق و میاندورود
    هر دم از این باغ بری می‌رسد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.