پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی دردودانگه ساری

بعد از دو سال کرونایی که جشنواره گل‌محمدی برگزار نشد، امسال قرار است با حضور پرشور گل‌کاران در شهر فریم برگزار شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، این روزها عطر گل و گلاب منطقه دودانگه را پر کرده که عطرش از دوردست‌ها به مشام می‌رسد به‌طوری‌که هر سال گردشگران زیادی را به سمت باغ‌های گل محمدی دودانگه ساری می‌کشاند.

بعد از دو سال کرونایی که جشنواره گل‌محمدی برگزار نشد، امسال قرار است با حضور پرشور گل‌کاران در شهر فریم برگزار شود.

در  کنار اینکه گل کاران منطقه در تکاپوی برداشت و رسیدگی به باغ‌های گل‌محمدی هستند از جشنواره نیز غافل نشدند و طی هفته‌های اخیر برای حضور در جشنواره لحظه‌شماری می‌کنند.

باتوجه به شرایط فصلی و جوی جشنواره در شهر فریم قرار است برگزار شود و تمهیدات لازم باتوجه به بارندگی اندیشیده شده است.

رویکرد برگزاری جشنواره در چهار دوره قبل برای بحث فروش و کاهش نگرانی گل‌کاران بوده اما امسال رویکرد برگزاری جشنواره توسعه کشت خواهد بود.

در مجموع استان مازندران ۴۸۰هکتار سطح زیر کشت گل‌محمدی دارد که سالانه هزاران گل تر از این اراضی برداشت می‌شود که از این میزان ۲۳۰ هکتار گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری کشت شده است و ۲۰ کارگاه صنایع تبدیلی در این منطقه فعال است و گل‌کاران نیز تقریبا در تمام طول فصل فعال هستند.

اسماعیل خورشیدی مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به اینکه افتتاح پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی عصر امروز  در منطقه دودانگه، اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره ملی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه نیز از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در منطقه فریم برگزار می‌شود.

وی افزود: باتوجه به شرایط کرونایی طی دو سال گذشته جشنواره برگزار نشده ولی امسال باحضور  پرشور گل‌کاران و مردم منطقه برگزار می‌شود‌.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به تاثبر برپایی جشنواره در رونق فروش و تشویق توسعه کشت، اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره توسعه کشت و ارتقای فرهنگ کشت گل‌محمدی است.

خورشیدی یادآور شد: این روزها گل‌کاران در تکاپوی برداشت گل و همچنین حضور در جشنواره هستند که باتوجه به توسعه کشت و همچنین کاهش هزینه‌ها توصیه ما با گل‌کاران منطقه این است بحث کشت تجمیعی را در دستور کار قرار دهند؛ چراکه بحث کشت انفرادی هزینه‌بر است.

کشت گل‌محمدی از سال ۹۰ کشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری آغاز شد و درحال حاضر حدود ۲۰۰ بهره‌بردار در منطقه فعالیت دارند.

گفتنی است، پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی ساعت ۱۶ امروز در شهر فریم افتتاح می‌شود و مراسم اختتامیه جشنواره از ساعت ۹ تا ۱۱ روز جمعه و به‌صورت زنده از شبکه صدا و سیمای مرکز مازندران پخش خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.