پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایانی متفاوت برای جشنواره گل و گلاب در دودانگه ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، روزهای پایانی گل‌کاران منطقه دودانگه ساری با برگزاری ششمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی همزمان شد تا باحضور در جشنواره بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه کنند.

ششمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی از روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه امسال به مدت سه روز در مدرسه روستایی شلدره برپا بود.

در این جشنواره محصولات تولیدی گل و گلاب، صنایع دستی و غذاهای سنتی عرضه شد و طی این مدت از لحاظ بازدیدکنندگان هم شاهد حضور خوب مردم به این جشنواره بودیم.

در دوره‌های قبلی جشنواره مشکلاتی به وجود می‌آمد که موجب می‌شد بخشی از تلاش‌ها در حاشیه قرار گیرد، درست است در این از جشنواره هم مشکلاتی وجود داشت اما حضور مردم و همچنین فروش محصولات  این مشکلات را چندان برجسته و پررنگ نکرد.

اما در این جشنواره اتفاقی افتاد که مردم منطقه به‌ویژه گل‌کاران را امیدوارتر کرد و آن اینکه دبیرخانه جشنواره افتتاح شد، برخلاف دوره‌های قبل که برگزاری جشنواره بدون برنامه‌ریزی در تمام طول و تمام جوانب برپا می‌شد با افتتاح این جشنواره و برنامه‌ریزی برای برپایی آن به‌طور حتم شاهد اتفاقات خوبی برای تولیدکنندگان خواهیم بود.

ششمین دوره جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی این‌بار پایان یافت اما پایانی متفاوت را تجربه کرد که امیدواریم هم گل‌کاران و هم مردم منطقه شاهد رونق بیش از پیش هم کشت و کاهش نگرانی تولیدکنندگان در بحث فروش محصول باشند.

علی روشنی مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی منطقه دودانگه ساری در این باره اظهار کرد: هر سال جشنواره‌ برگزار می‌شد ولی امسال اتفاقی که رقم خورد مطمئنا تاثیر بسزایی در تولید و رونق گل‌محمدی در منطقه خواهد داشت.

وی افزود: باتوجه به افتتاح  دبیرخانه جشنواره در منطقه تا جشنواره بعدی برنامه‌ریزی در ارتباط با تامین بودجه و تعریف ساختار دوره بعد جشنواره شاهد خبرهای خوبی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی منطقه دودانگه ساری بیان کرد: اینکه ساختار مرتبی باشد و درحیت برگزاری و در ارتباط با جشنواره  همچنین توسعه کشت برنامه‌ریزی شود، قطعا اثرگذار خواهد بود.

روشنی یادآور شد: اینگونه نباشد که مردم ندانند محل جشنواره کجاست،با تشکیل این دبیرخانه مکانی ثابت به‌عنوان برگزاری نمایشگاه درنظر گرفته می‌شود.

وی با اعلام اینکه زایش گل به دلیل تنش خشکی کاهش یافت، تصریح کرد: باوجود همه مشکلات اما برپایی این جشنواره بستری برای عرضه محصولات فراهم کرد و بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان روز شادی را ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی منطقه دودانگه ساری با اشاره به حضور هنرمندان در منطقه، گفت: فضای خوش و پرنشاطی با برگزاری این جشنواره ایجاد شد.

روشنی خاطرنشان کرد: همین که مسؤولان در منطقه حضور یافتند و ارتباط بین مردم و مسؤولان تقویت شده و مروم نیز مشکلات خود را مطرح می‌کنند و همه به‌دنبال راهکارهای مناسبی هستند که آینده خوبی برای گل‌کاران رقم خواهد زد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.