پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واقفان برای ساخت بیمارستان سرطان در ساری ورود کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با اظهار اینکه ساری از داشتن بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی و صعب‌العلاج محروم است، از خیران و واقفان دعوت کرد در این زمینه ورود کنند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری بعدازظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف گفت: وقف باید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود که ساخت بیمارستان سرطانی ازجمله این نیازهاست.

 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف گفت: بزرگ‌ترین موقوفه ساری بانام خورشید خانم در شش طبقه برای ایتام و فقرا ساخته‌شده است.

 

وی بابیان این‌که مازندران مرکز حکومت علویان است، یادآور شد: مازندران با تعداد ۲۳ هزار رقبه، ۷۰۰ موقوفه و ۲۸۶ امامزاده ثبت‌شده دومین استان ازنظر تعداد امام‌زاده‌ها است.

 

وی افتتاح سه موقوفه و کلنگ زنی سه موقوفه را ازجمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: نصب گنبد بر روی سه بقعه از دیگر برنامه‌هاست.

 

حجت‌الاسلام حیدری بابیان اینکه امسال ۱۰ وقف جدید صورت گرفته که انتظار می‌رود تا پایان سال افزایش داشته باشد افزود: همچنین ۱۴۲ امام‌زاده در حال ساخت است و امام‌زاده عباس ساری به‌عنوان بزرگ‌ترین امام‌زاده در اولویت تعریض و گسترش قرار دارد.

 

حیدری از استقبال مردم درزمینهٔ موقوفات پزشکی در موقوفه محمدباقر خبر داد و افزود: در این موقوفه برای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان امام (ره)، خیرین بسیار استقبال داشته‌اند.

 

وی از توزیع ۵۰۰ سبد کالا با همکاری کمیته امداد شهرستان ساری بین فقرا خبر داد و افزود: شهرستان ساری در حوزه نیات و حوزه علمیه موقوفات بسیار خوبی داشته است.

 

حیدری با اشاره به بدهی ادارات و سازمان‌های شهرستان ساری به اداره اوقاف ساری افزود: استفاده ازملک موقوفه بدون پرداخت نکردن اجاره‌بها و حق وقفی، استفاده از این مکان را با شبه مواجه می‌کند.

 

وی  از واقفین  و خیرین خواست وقف‌های خود را به سمت نیاز روز جامعه سوق دهند و تأکید کرد: به وقف‌های جدید درزمینهٔ ورزشی و اجتماعی بخصوص بیماری‌های صعب‌العلاج بسیار نیاز داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.