پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به زودی مجموعه ورزشی سرپوشیده هشت هزار نفری ساری کلنگ زنی خواهد شد!

توانمندی عبوری خیلی بیشتر از آقای احمدی نژاد است مثالی برای شما بزنم چند سال پیش برای مسابقاتی رفته بودیم به اردبیل که احمدی نژاد به عنوان استاندار مشغول فعالیت بود. آن روزها حتی تصورش را هم نمی کردیم که این استانداری که ما دیدیم بعد از چند مدت بیاید بشود شهردار تهران و بعد هم کاندید ریاست جمهوری شود…

0

 

پایکاه خبری چهاردانگه:  “فیض ا.. نفجم” عضو ورزشکار و با اخلاق شورای شهر ساری و قهرمان جهان در رشته تکواندو است.با نفجم که چند ماهی می شود پس از استعفای یکی از اعضای شورای شهر موفق به راهیابی به شورا شده است به گفتگویی صمیمانه نشستیم که در زیر می خوانید:

 

س:لطفا خودتان را با ذکر سوابق معرفی نمایید.

ج: من “فیض الله نفجم” متولد ۱۳۵۳ در روستای آقمشهد ساری هستم و دو فرزند دختر هم دارم. مدرک تحصیلی بنده هم فوق لیسانس تربیت بدنی (مدیریت ورزشی) است. در حال حاضر مسئول هیئت تکواندوی استان مازندران هستم. مدتی هم مربی تیم ملی امید و تیم ملی نوجوانان بودم. فعلا هم چند ماهی می شود که در شورای شهر ساری فعالیتم را آغاز کرده ام.

 

س:هدف شما از اینکه در عرصه شورای شهر حضور پیدا کردید چه بود و فکر می کنید چه تحولی در شورای شهر ساری ایجاد خواهید کرد؟

ج:من خیلی خوشحالم که در حال حاضر شورای شهر ساری از همه اقشار جامعه اعم از پزشک و مهندس و مداح و ورزشکار و قاری قرآن حضور دارند و فکر میکنم  هدف از تشکیل شورا هم همین است که از همه طیف ها نماینده ای در شورا برای حمایت از خواسته های مردم حضور داشته باشند. من هم سعی میکنم با توجه به مسافرت های زیادی که به بیش از هشتاد کشور دنیا داشته ام و کسب تجربیاتی که از این سفر ها نصیبمان شد تلاش خواهم کرد که اینها را در راه ساختن ساری بکار بگیرم. هدف ما هم کمک به دوستانی است که دارند برای شهر زحمت می کشند مانند آقای عبوری که کار های خوبی برای شهر انجام داده است. تفاوت را هم البته می شود به چشم دید و مردم خودشان قضاوت خواهند کرد.نیت ما هم در نهایت پیشرفت شهر است.

 

س:با توجه به سابقه ورزشی که دارید لطفا بگویید که چند تیم در حال حاضر در سطح اول کشور از ساری مشغول فعالیت هستند و نحوه کمک شما به این تیم ها چگونه است؟

 

ج:در خیلی از شهرها شهرداری ها مستقیم در جهت کمک به تیم های ورزشی اقدام می کنند و حتی هزینه های میلیاردی متقبل می شوند بنده اطلاع دقیق دارم که شهرداری تبریز فقط یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان پول مربی تیم تراکتور سازی را پرداخت می کند. یا شهرداری ارومیه که در والیبال لیگ برتر تیم دارد که قرار داد هر بازیکن زیر دویست میلیون نیست.یا شهرداری کرج که در فوتسال لیگ برتر تیم دارد. در ساری هم ما امسال در مقطعی دویست میلیون تومان به کشتی کمک کردیم به شهروند ساری کمک کردیم امسال تکواندو را هم اضافه کردیم که شهرداری کمک کند. آقای عبوری هم که خودشان جوان و ورزشی هستند ما هم برنامه داریم که ایشان را ورزشی تر کنیم و بیشتر درگیر مسائل ورزشی شهر شوند. برنامه ما این است در رشته هایی که می توانیم مدال بیاوریم باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری را تاسیس کنیم و این قضیه را در شهر جا بیاندازیم. ما مثل خیلی از استان های صنعتی نیستیم که راحت هزینه کنیم مانند اصفهان که ذوب آهن و پلی اکریل و سپاهان داشته باشم یک صنایع چوب و کاغذ است که آن هم بعید می دانم در ورزش هزینه کند. فقط میماند همین کمک های مردمی و شهرداری. اگر فعالیت دیگر شهرداری ها در ورزش غیر قانونی نیست پس برای ما هم نباید باشد. درست است که دولت فعالیت شهرداری ها را در تیم داری منع کرده است ولی باید ببینیم اینهمه شهرداری دیگر از چه راهی وارد ورزش شده اند تا ما هم بتوانیم به ورزش شهر از طریق شهرداری کمک کنیم. راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ساری به نفع مردم و ورزش شهر است .زمانی همین شهرداری ساری در سطح اول فوتبال کشور تیم داشت که حتی تیم های بزرگی مثل استقلال را شکست داده بود.

 

س:با توجه به منع قانونی فعالیت شهرداری ها در ورزش آیا شما تلاش خواهید کرد که از الگوی شهرداری تبریز برای وارد شدن به ورزش استفاده کنید؟ یعنی پیدا کردن راه قانونی برای این منع قانونی؟

ج:این را یکی از دوستان ما در شورا مطرح کردند به خاطر کمک به تیم تکواندو بود بیشتر. تکواندو مانند کشتی نیست که شما امسال قرار داد ببندید و سال بعد آزاد باشید در تکواندو قرار داد ها دو تا سه ساله است. امسال به کمک شهردار و برخی از اعضای شورا تیم تکواندو وارد لیگ شد که در سه رده خردسالان ,نونهالان و نوجوانان در کشور اول شدیم در کشتی هم تیم ستارگان ساری نایب قهرمان شد. وقتی برای استان های دیگر غیر قانونی نیست چرا برای ما باشد حالا دوستان یک صحبت هایی می کنند خب لطف دارند.

 

س: پروژه های ورزشگاهی در حال ساخت ساری در چه مرحله ای هستند؟

ج:پروژه های ورزشی مهم مانند پروژه ماهفروجک یعنی ورزشگاه شش هزار نفری و پیست دوچرخه سواری تقریبا تامین اعتبار شده است به همراه ورزشگاه کشتی جویبار که قرار است تحویل شوند.

 

س:در مورد طرح شهرداری برای تبدیل ورزشگاه متقی ساری به سالن سرپوشیده چند منظوره چه اطلاعاتی دارید که به ما بدهید؟

ج:اتفاقا همین امروز جلسه ای با آقای حسین زادگان و مهندس عبوری در این مورد برگزار کردیم خیلی تلاش داریم که تنها پیست  استان را در استادیوم متقی حفظ کنیم متاسفانه از سال پنجاه و شش که سالن سید رسول ساخته شد تا الان که سی و شش سال گذشته هیچ سالنی در ساری ساخته نشده است. همین الان هم فدراسیون فوتبال با کلی دردسر قبول کرد که مسابقات لیگ برتر فوتسال به دلیل استاندارد نبودن در سید رسول برگزار شود. ما کمبود یک سالن بزرگ را در شهر احساس میکنیم. امروز جلسه ای با اداره کل ورزش و جوانان و شهردار برگزار شد و فکر می کنیم تنها نهادی هم که در حال حاضر توانایی ساخت چنین مجموعه ای را دارد شهرداری است. فعلا در حال آماده سازی پیش قرارداد هستیم و قرار بر این است که سالن سرپوشیده هشت هزار نفره احداث شود و در واقع یک مجموعه کامل ورزشی باشد و کمپ تیم های ملی را هم در کنارش داشته باشیم.

 

س:این طرح تا چه حد جدی است؟ آیا مانند خیلی از پروژه های دیگر قرار است که تنها روی کاغذ مطرح شود؟

ج:بنده از طرف خودم و آقای نجاریان این قول را می دهم که که تا زمانی که ما مسئولیت داریم این پروژه را پی گیری می کنیم و کلنگش را خواهیم زد. همین الان که در حال تدوین بودجه سال نود و پنج هستیم داریم برای این پروژه هم بودجه را پیشبینی میکنیم حتی اگر برای یک سال هم نتوانیم جمعش کنیم در دو یا سه فاز تعریف میکنیم که تا سه سال آینده این مجموعه بزرگ را تحویل مردم شهر بدهیم.

 

س:رابطه شما با شهردار فعلی ساری در چه سطحی است؟ آیا همسو با شهر دار هستید؟

ج:مطمئنا تا زمانی که ایشان به همین شکل و شمایل کار کنند و ارضا نشوند بنده از وی حمایت خواهم کرد . توانمندی عبوری خیلی بیشتر از آقای احمدی نژاد است مثالی برای شما بزنم چند سال پیش برای مسابقاتی رفته بودیم به اردبیل که احمدی نژاد به عنوان استاندار مشغول فعالیت بود. آن روزها حتی تصورش را هم نمی کردیم که این استانداری که ما دیدیم بعد از چند مدت بیاید بشود شهردار تهران و بعد هم کاندید ریاست جمهوری شود. هادی ساعی روزی به من گفت که خبر داری احمدی نژاد شهردار تهران شده است؟ ما هم با تعجب گفتیم که “نه بابا”! به همین منوال گفتند که کاندید ریاست جمهوری شده و همه گفتیم که “نه بابا”. بعد هم که رای آورد باز همه گفتیم که “نه بابا”! اگر دوستان کمی دست به دست هم بدهند و کمک کنند عبوری هم خیلی راحت تراز ایشان به جاهای مهمی خواهد رسید .خود من عِرق خیلی زیادی نسبت به ساری دارم و هر کسی به جایگاهی از این شهر برسد باعث افتخار ماست.

 

س:برخی از همکاران شما معتقدند که در تقسیم بندی کمیسیون ها  زد و بند پشت پرده ای وجود داشته است مبنی بر حذف عده ای از اعضا و جلوگیری از رسیدن آنها به ریاست کمیسون ها. تا چه حد این نظریه را درست می دانید؟ و آیا خود شما هم در این وقایع نقشی داشتید؟

ج:خود من عضو کمیسیون عمران, فرهنگی و بودجه هستم و تصمیم گیرنده اصلی رئیس کمیسیون است که بنده نیستم. آقای مدینه به عنوان رئیس کمیسیون عمران که من هم رای دادم خیلی تلاش می کنند و همینجا از وقتی که می گذارد تشکر می کنم. نه اصلا جریان پشت پرده ای وجود نداشت. بالاخره دوستان با تجربه ترند حتما بر اساس تجربه حرف میزنند.حالا درست است که رشته ما مرتبط با عمران نیست ولی کارشناس ارشد رشته ای هستیم که به واسطه آن کل دنیا را از نزدیک مشاهده کردیم. خیلی از همین عزیزان عمرانی ما همراهمان می آمدند تا چهار تا پروژه عمرانی خارج را ببینند و بیایند اینجا برای دوستانشان تعریف کنند. در جریان رای گیری به آقای پیوندی و جعفری گفتم که من که کاندید ریاست نیستم وبه عنوان یک عضو کمیسیون می توانم حاضر نباشم و شما که مدارک مرتبط دارید تشریف بیاورید که گفتند که ما فقط می خواهیم رئیس شویم.

 

س:پس لابی گری خارج از محدوده شورا برای تعیین سمت های کمیسیون ها را رد می کنید؟

ج:نه همچین چیزی نیست ولی یک فکری به هر حال پشت این قضیه وجود دارد که اگر فلانی باشد بعدش چه اتفاقاتی ممکن است به وجود بیاید من فکر میکنم آرامش در شورا بهترین چیزی است که باید دنبالش باشیم که با وجود آقای شمشیربند آن آرامش لازم برقرار خواهد شد.

 

س:به نظر شما جریانات سیاسی خارج از شورا بر روند تصمیم گیری ها دخالت دارند؟

ج:خدا را شکر همچین چیزی وجود ندارد. از همان اول ذهنیت من در مورد شورا این بود که شورا را یک کار خدماتی و اجتماعی می دانستم.حتی یک مورد هم نداشتیم که کسی سفارش کند. خود اعضای شورا با هم نشست داشتیم چه کسانی که عضو کمیسیون شدند چه نشدند خب جلسه گذاشتیم بعد از جلسه هم به این جمع بندی رسیدیم که مثلا فلانی توانمندی لازم را ندارد و فلانی دارد و هر کسی که از نظر ما شرایط لازم را داشت رای میدهیم./مازند شورا

گفتگو: جواد اکبری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.