پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجلیل از شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد به عنوان شهید قرآنی

شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور که به همراه همسر مرحومشان هر زمانی برای تبلیغ به منطقه ای اعزام می شدند به عنوان اولین اقدام کلاس قرآن درآنجا برپا می داشتند به عنوان شهید قرآنی در این یادواره مورد تجلیل قرار می گیرند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ، محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(۱۶آذر) با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی این استان با نام آیه های سرخ، گفت: شهدای قرآنی استان شامل معلمین قرآن، حافظین، قاریان و موذنین  می شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون از بین ده هزار و ۴۰۰شهید گلگون کفن این خطه ۲۰۰شهید قرآنی که شاخص های مطروحه را داشتند، شناسایی شدند، یادآورشد: کتاب شهدای قرآنی مازندران با بهره گیری از خاطرات و وصیت نامه های ۹۶شهید استان چاپ و فردا۱۷آذرماه جاری در حسینیه عاشقان کربلای ساری رونمایی خواهد شد.

 

فوقی با بیان اینکه رفع مهجوریت از قرآن کریم، ترویج سجایای اخلاقی و سیره رفتاری شهدای قرآنی، نشر خاطرات، زندگینامه و وصیت نامه آنها و معرفی چهره ها و الگوهای قرآنی به نسل جوان جامعه از جمله اهداف برپایی اولین محفل یادبود شهدای قرآنی دیار علویان است، اظهار داشت: مرثیه خوانی و دکلمه خوانی به زبان مازندرانی، پخش کلیپ، اجرای یک تئاتر با موضوع قرآنی، رونمایی کتاب شهدای قرآنی، تجلیل از شهدای شاخص از جمله برنامه های جانبی این محفل قرآنی مزین به نام شهدا در مازندران است.

 

وی بیان داشت: شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور که به همراه همسر مرحومشان هر زمانی برای تبلیغ به منطقه ای اعزام می شدند به عنوان اولین اقدام کلاس قرآن درآنجا برپا می داشتند به عنوان شهید قرآنی در این یادواره مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

فوقی از سخنرانی حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی مشاور عالی مقام معظم رهبری(حفظه الله) و آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در این یادواره شهدا خبر داد.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در هشت استان کشور که مازندران تلاش داردهفته اول بهمن ماه جاری را به این مهم اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: برگزاری اولین یادواره شهدای قرآنی استان، یکی از برنامه های این هفته خواهد بود.

 

فوقی اظهار داشت: دیدار با خانواده های معظم شهدای گرانقدر مروج قرآن و عترت این استان در ایام برگزاری این یادواره با حضور مسئولین استانی و شهرستان صورت می گیرد.

 

وی گفت: کتابخانه مسجد امیر المومنین(علیه السلام) به نام شهید سلیمانی فرد از شهدای قرآنی استان در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آستانه برگزاری این یادواره افتتاح و تجهیز به اقلام کتابخانه ای و کتاب در زمینه های مختلف علمی، دینی، آموزشی و… شده است./ شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.