پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

10 درصد جمعیت مازندران زیر خط فقر است/ درخواست ساخت سالانه 1000 منزل برای نیازمندان توسط نمایندگان مجلس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در مراسم رزمایش مواسات و همدلی توزیع یک هزار بسته سبد کالا در شهرستان نکا، اظهار کرد: آرمان‌های امام راحل تا به امروز بعد از 40 سال خدمات شایسته‌ای برای نیازمندان و مستضعفین کشور فراهم آورده است.

وی افزود: آرم کمیته امداد منقش به آیه‌ای است که در شأن اهل بیت عصمت به خصوص حضرت زهرا(س) است که خداوند خیر و برکت را بر این خانواده نازل و آنها را پاک کرد و دوستی آن ها را دل ما قرار دات که امروز به عشق ولایت، شهدا و امام زمان(عج) فرامین رهبر را لبیک گفته و در رزمایش کمک مومنانه در اطعام مهدوی و اکرام مهدوی شرکت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان وجود 76 هزار خانوار در پوشش حمایت کمیته امداد با جمعیت 130 هزار نفری خاطرنشان کرد: ما 3 دهک پایین جامعه بررسی کردیم که مشخص شد در مازندران با جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری، 10 درصد جمعیت زیر خط فقر هستند که از این میزان 76 هزار خانوده تحت پوشش قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: اما نزدیک به 100 هزار خانوار نیز به کمیته امداد مراجعه نکردند بلکه به دفتر استاندار، فرماندار، امام جمعه، نماینده ولی فقیه یا نماینده مجلس مراجعه می‌کنند و این خیرین هستند که سخاوت خود را نشان می‌دهند که با اعتبارات کم دولتی بتوانیم با کمک آنها به این اقشاری که در قیامت با چهره نورانی محشور می‌شوند کمک کنیم.

وی گفت: در کمیته امداد مازندران تصمیم گرفتیم 200 هزار غذای گرم در ماه مبارک رمضان به نیازمندان بدهیم تا بتوانیم شکم نیازمندان را سیر کنیم و تصمیم بر سبد غذایی نداشتیم چراکه سپاه این کار را بر عهده گرفت و زمانی که کار آغاز شد در پایان ماه رمضان توانستیم 320 هزار غذای گرم توزیع کنیم.

عالیشاه تصریح کرد: با حمایت سپاه و خیرین از کمیته امداد، 85 هزار سبد غذایی در مازندران توزیع کردیم اما در هر محله‌ای که 10 هزار نفر جمعیت داشته باشد با محوریت مسجد با طرح مسجدمحوری مرکز نیکوکاری تأسیس کردیم که در مازندران 180 مرکز تأسیس شد تا خدمات خوبی به محرومان منطقه داده شود.

وی آمایش دقیق محله را از ویژگی‌های بارز این مراکز نیکوکاری برشمرد و افزود: 320 هزار نفر در مازندران زیر خط فقر داریم درحالیکه در سال 98، 530 میلیارد تومان برای مازندران برای خانواده‌ها و افراد در پوشش کمیته امداد هزینه کردیم که امسال بیش از 500 میلیارد تومان در بحث اعتبارات و الزامات تخصیص داده شده اما باید تلاش کنیم هرچند اعتبارات دولت 15 درصد تحقق پیدا می‌کند بنابراین باید کمر همت بست تا با فشردن دست مسولان و خیرین بتوانیم به نیازمندان کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران خواستار حمایت ویژه خیران از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شد و اذعان کرد: از نمایندگان مجلس نیز توقع داریم که ساخت سالی 1000 ساختمان برای نیازمندان کمیته امداد در مازندران را تقبل کنند که البته نماینده شرق مازندران این را پذیرفته است./بلاغ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.