پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲۳ مدرسه مازندران زیر ۱۰ دانش آموز دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: ۹ مدرسه تک دانش‌آموز و ۱۲۳ مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز در استان فعالیت دارد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: علی قاسمی چهارشنبه‌شب در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان نکا با اشاره به مدارس تک دانش‌آموز مازندران گفت: برای ایجاد فرصت آموزشی تمامی دانش‌آموزان، در حال حاضر ۹ مدرسه تک دانش‌آموز، ۱۲۳ مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز و ۸۰۰ مدرسه زیر حدنصاب دانش‌آموز را در سطح مازندران برخوردار هستیم.

 

با اشاره به شخصیت برجسته شهید مطهری به‌عنوان بزرگ‌ترین متفکر اندیشه دینی اظهار داشت: اندیشه‌های دینی شهید مطهری تا سال‌های سال به‌خوبی توانسته سرچشمه امید برای درک معرفت دینی و شیعی بین علاقه‌مندان باشد.

 

وی شخصیت شهید مطهری را در هر مسئله و منابع علم چراغ هدایتی برای جویندگان راه علم و دانش برشمرد که همچنان این چراغ برافروخته و شعله‌ورتر از گذشته است لذا برای شعله‌ورتر شدن این چراغ هدایت باید تفکرات و اندیشه‌های این استاد برجسته به‌عنوان الگویی تداوم‌یافته سرلوحه کارمان قرار گیرد.

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه جایگاه معلمی همواره در طی تاریخ ارزشمند بوده تصریح کرد: شغل معلمی را همواره افلاطون، ارسطو و سقراط در طول تاریخ عهده‌دار بودند و در جهان اسلام هم انبیا به‌عنوان متفکران عصر خود به این شغل اهتمام می‌ورزیدند و طبق روایات قرآن کریم خداوند به‌عنوان اولین معلم عالم خطاب شد.

 

وی بابیان اینکه خدمات دولتی معلمان باید در دستگاه تعلیم و تربیت یکسان‌سازی شود افزود: متأسفانه باوجوداینکه تمام رده‌ها و مجموعه‌های آموزش‌وپرورش از مقطع ابتدایی تا دانشگاه در یک سطح مشخص قرار دارند همکاران فرهنگی‌مان از تبعیض و نا عدالتی رنج می‌برند لذا باید برای برون‌رفت از این معضل آموزشی از توزیع نادرست منابع و تبعیض میان نهادهای آموزشی خودداری شود چراکه اگر این روند ادامه پیدا کند قطعاً آسیب‌های آموزشی بدی را درپی خواهد داشت.

 

قاسمی جدا شدن نظام جامع آموزشی را از آموزش‌وپرورش را یک اشتباه آموزشی عنوان کرد و همچنین اظهار داشت برای برون‌رفت از این مشکلات باید مجدداً تبعیض جامعه معلمین توسط نمایندگان حاضر در مجلس پیگیری شود تا رده‌های آموزشی در قانونی یکسان درکنار هم قرار گیرند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تأکید بر ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان تصریح کرد: اگرچه در این دولت برحسب سیاست‌های مقام عالی وزارت برای انسداد مبادی بی‌سوادی قرارگرفته هر جا دانش‌آموزی از ابتدایی تا مقاطع بالاتر دیده شد امکانات آموزشی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان فراهم می‌شود اما متأسفانه باوجود مشکلات در پیش رو از تحت پوشش قرار دادن همه دانش‌آموزان در همه حوزه‌ها ناکام ماندیم.

 

قاسمی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری مسئولان آموزشی مازندران بیش از سه هزار دانش‌آموز دبیرستانی و ۷۰۰ دانش‌آموز ابتدایی که از فضای آموزشی فاصله گرفتند امسال به مدارس خود بازگشتند در همین راستا آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را با جدیت به کار گرفته تا دانش‌آموزان ترک تحصیل از کمبود دانش و فضای آموزشی رنج نبرند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با اشاره به پرداخت بدهی‌های معوقه بازنشستگان فرهنگی بیان کرد: در سال گذشته با مشکل‌های در پیش رو نتوانستیم پاداش بازنشستگان فرهنگی را در زمان معین‌شده پرداخت کنیم اما با تلاش بیشتر و با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم پیش از عید امسال با وام ۹۰۰ میلیونی پاداش ۹۰ درصد بازنشستگان را پرداخت کنیم.

 

قاسمی افزود: برای رفاه حال فرهنگیان در شرایط سخت مالی سال ۹۴ بیش از ۴۰ سوییت برای همکاران فرهنگی در سطح استان مازندران فراهم شد.

 

وی با اشاره به المپیادهای دانش‌آموزی مازندران بیان کرد: در سال ۹۴ از ۹ دانش‌آموز راه یافته به المپیادهای دانش‌آموزی همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده صاحب مدال شدند به‌طوری‌که رتبه سوم قبولی در المپیادهای کشوری را کسب کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.