پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰ پروژه بزرگ اقتصادی موقوفات در مازندران شناسایی شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران اوقاف استان، اظهار کرد: مازندران بیشترین تعداد رقبات و امامزادگان را در سطح کشور دارد، در مازندران ۲۰ اداره اوقاف وجود دارد که برخی هم به صورت نمایندگی اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان اوقاف در سطح استان ۱۶۰ نفر هستند، افزود: بیش از ۸ هزار مکان مذهبی داریم و نسبت به تعداد رقبات و امامزادگان تعداد نیروها کم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران ادامه داد: خدمات بسیار خوبی توسط رؤسای ادارت در سطح استان در بحث وصول مطالبات و پیگیری‌ها، اخذ سند مالکیت و … انجام شده است.

حیدری به فعالیت‌های اوقاف استان در شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در موج اول کرونا با توجه به کمبود دستگاه تنفس در شهرستان بابل تعداد ۷ دستگاه توسط اوقاف پس از اخذ مجوز از مازاد موقوفات خریداری و در اختیار بیمارستان قرار داده شد.

وی با اشاره به تهیه دستگاه سی تی اسکن، ام‌آرآی، آمبولانس و … برای بیمارستان امام ساری از محل وقف گفت: اقدامات زیادی مانند سرمایه گذاری‌ها و ساخت و سازها، تهیه جهیزیه برای نوعروسان از محل موقوفات انجام شد، همچنین خدمات به پارک علم و فن‌آوری و در اختیار قرار دادن مجتمع به آنها از دیگر اقدامات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به تولید ۸ هزار ماسک در روز در ایام شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: تعداد ۹۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان در قالب کمک‌های مومنانه در ماه محرم از محل موقوفات توزیع شد، همچنین در زمان سیل در چندین مرحله غذای گرم در سیمرغ توزیع شد و در ساخت و ساز برای سیل زدگان فعالیت‌هایی را انجام داده است.

حیدری با بیان اینکه اوقاف سعی کرده که در زمان مشکلات به عنوان اولین نهاد در کنار مردم باشد، افزود: همچنین در حوره قرآنی رتبه‌های خوبی داریم و در بحث فرهنگی امامزاده‌ها فعال هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: طی یک سال اخیر ۱۱۶ وقف جدید به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در مازندران ثبت شد.

حیدری افزاد: اوقاف مازندران امسال پس از شیوع ویروس کرونا در کنار مردم بوده و اقدام به راه اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه استان کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۱۰۰ هزار بسته کمک مومنانه و غذای گرم از محل موقوفات تهیه و در مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان توزیع شد که بیشترین آن در ماه محرم بوده است.

کد خبر 5048653
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.