پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۴ درصدی نزاع در مازندران/ ارائه راهکار برای حل اختلافات

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: معاینات انجام شده پزشکی قانونی در بخش نزاع و درگیری در سال جاری ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر بود که از این تعداد ۱۱ هزار ۲۲۳ نفر مرد و بقیه زن هستند، همچنین بیشترین نزاع در تیر ماه به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد ۳ هزار ۷۶۹ ، بابل با عدد ۲ هزار ۴۲ و آمل با عدد هزار و ۶۷۴ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس‌آباد با عدد ۲۵۵ نفر ثبت شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: میزان درگیری در تیرماه با ۲ هزار و ۳۹۲ نفر، شهریور ماه با ۲ هزار و ۳۷۷ نفر، مرداد ماه با ۲ هزار و ۲۲۵ نفر به ترتیب بیشترین و  فروردین ماه با هزار و ۱۵۱ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مسؤول یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات ما بین را حل و فصل کنند.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.