پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صید ماهی در دریای مازندران به بیش از 1000 تن رسید

0


قاسم کریم‌زاده امروز درباره آخرین وضعیت صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از آغاز فصل صید تا ۲۰ دی ماه امسال صید ماهی در دریای مازندران به یک‌هزار و ۲۲ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱درصد کاهش یافت.

وی افزود: ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده در دریای مازندران ۶۱ میلیارد تومان بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر تعاونی ۱۹.۵ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: ترکیب گونه‌ای صید هم شامل۴۵ درصد ماهی سفید، ۳۰ درصد کپور و ۲۵ درصد ماهی کفال بوده است.

کریم‌زاده در ارتباط با دلیل کاهش صید ماهی، بیان کرد: دلیل کاهش نامساعد بودن شرایط آب و هوایی بوده که موجب شد تعداد مراحل پره‌کشی ۱۴ درصد کاهش یاید و همچنین کاهش دمای آب منجر به این شده که ماهی در اعماق قرار بگیرد آلات و ادوات صیادان برای صید ماهی پاسخگو نبوده است.

وی درباره میانگین قیمت ماهی در بازار، یادآور شد: قیمت ماهی در بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و درحال حاضر نیز متوسط قیمت ماهی در بازار حدود ۷۰ هزار تومان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران به وجود ۵۴ شرکت تعاونی پره در استان از رامسر تا میانکاله اشاره کرد و گفت: دو درصد از تعاونی‌های پره ما امسال به دریا نرفتند؛ به این دلیل اینکه نقدینگی کافی برای خرید آلات و ادوات صیادی در اختیار نداشتند.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.