پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۳ درصد از مخازن آب‌بندان‌های مازندران از آب پُر شد/ ضرورت صیانت از سفره‌های آب‌های زیرزمینی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی رازجویان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان مازندران با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی به‌موقع و صحیح در جامعه می‌توان مانع از مصرف بی‌رویه آب شد، اظهار کرد: در ۴ ماه گذشته، میزان بارندگی در مازندران نسبت به میانگین بلندمدت، ۸ درصد کاهش داشته است، بنابراین احتمال تهدید خشکسالی در آینده‌ی نزدیک وجود دارد لذا باید به درستی از منابع آب استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه صیانت از منابع آب وظیفه‌ تمام دستگاه‌های اجرایی است،گفت: نباید نسبت به هدررفت آب و زندگی نسل‌های آینده بی‌تفاوت باشیم.

رازجویان با بیان اینکه دولت در سال گذشته بودجه مناسبی برای ترمیم، بهسازی و لایروبی آب‌بندان‌های مازندران اختصاص داد، اظهار کرد: تا به امروز ۵۳ درصد از مخازن آب‌بندان‌های استان از آب پُر شده است.

وی با دعوت مردم به مدیریت و صرفه‌جویی مصرف آب، بیان کرد:  تغییر الگوی کشت کشاورزی ضروری بوده و استفاده‌ آب در صنعت کشاورزی نیز باید به‌صورت بهینه و مدیریت‌شده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بر صیانت از سفره‌های آب‌های زیرزمینی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مربوطه با متخلفانی که از چاه‌های آب غیرمجاز استفاده می‌کنند، برخورد قانونی داشته باشند.

رازجویان با اشاره به اینکه مصرف خانگی آب نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: شیوع ویروس کرونا و حساسیت مردم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در افزایش مصرف آب تاثیر داشته است.

 /۸۶۰۳۴/ج/و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.