پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسخ آبفای شهری مازندران به یاداشت پایگاه خبری چهاردانگه

2

 

پایگاه خبری چهاردانگه: در پی انتشار  یاداشتی  پیرامون وضعیت آب شرب شهر کیاسر و عدم رضایت شهروندان محترم، آبفای شهری مازندران پاسخی به این یاداشت، برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال نمودند که به شرح ذیل می باشد:

 

در پی درج یادداشتی در سایت چهار دانگه نیوز در خصوص وضعیت کیفی و وجود املاح در آب شرب شهر کیاسر در تاریخ ۲۲/۹/۹۴ به استحضار می رساند:

آب مصرفی برای شرب علاوه برکافی بودن باید از نظر بهداشتی، مناسب، مطبوع وعاری ازهر نوع آلودگی باشد به گونه ای که موادمعدنی آن برای مصرف کننده زیان آورنباشد.

از سویی دیگر مهمترین منابع تامین کننده آب مصرفی برای آشامیدن ذخایرآب زیرزمینی(چاه ها) وچشمه ها هستند. سفره های آب زیرزمینی دارای خواص منحصر بفرد نظیر املاح معدنی و چشمه های آب شیرین بدلیل عدم برخورد به لایه های مختلف زمین (لایه های نفوذ پذیر و نفوذناپذیر مانند رس وسنگ) نسبت به ذخایرآب زیرزمینی از املاح معدنی کمتری برخوردارند.

 

از آنجایی که آب شرب کیاسر از طریق یک حلقه چاه تامین می شود آن چیزی که مصرف کننده پس ازجوشاندن آب درکتری و سماورها ازآن به آهک معلق یا چسبیده یا رسوبات سفید رنگ نام می برد جزو عوامل سختی آب بشمارمی آیند. عمده ترین عوامل بوجودآورنده سختی آب عناصری نظیرکلسیم، منیزیم هستند که وجود این املاح درآب تا حد مجاز برای بدن انسان لازم وضروری است. بنابراین سختی آب بعنوان آلاینده آبی مطرح نبوده و بلکه فوایدزیادی دارد.

 

درخصوص سنجش سلامت وکیفیت آب شرب شهروندان نیز باید تاکید نمود شرکت آب وفاضلاب با استفاده از آزمایشگاههای مجهز و مطابق استانداردهای موجود، کیفیت آب آشامیدنی را همواره آنالیز و پایش می نماید و دراین راستا دانشگاه علوم پزشکی بعنوان متولی اصلی سلامت آحاد جامعه نظارت عالیه خویش را انجام می دهد.

بهمن آذر منش
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفاشهری مازندران

 

2 نظرات
  1. طالبی می گوید

    از زحمات جناب اقای شیخی و پرسنل خدوم امور اب کیاسر تشکر می کنم.الحق و الانصاف بدون حاشیه پردازی و منم منم زدن (برعکس برخی دیگر از مدیران شهرمان) در حال کار هستند. با کمترین پرسنل خدمات ارزنده ای ارایه می دهند اما اداراتی هستند که متاسفانه پرسنلش نیم ساعت کار مفید هم ندارند اما انگار بالون هوا می کنند.

  2. عرفانی می گوید

    ممنون از پاسخگویی ایشون
    بله اب دارای سختی یک سری فواید هم دارند و مفید هست ولی کاش ایشون ابتدا به ساکن بگن میزان سختی این اب چه میزان هست و شک دارم در حد مجاز باشند.
    در ثانی بیان بگن چه ضررهایی هم داره این سختی زیاد اب ؛ نظیر بوجود ا مدن سنگ کلیه ، رسوب شدید در جداره کتری و لوله ها و شوفاژ ؛ بد مزگی و طعم دار شدن اب و کف نکردن صابون …
    ولی در مجموع ممنون از پاسخگویی ایشان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.