پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وعده‌های مشروط برای تکمیل پروژه گازرسانی به چهاردانگه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: عملیات انتقال گاز سمنان به مازندران بالاخره  با کش و قوس‌های فراوان در تاریخ 10 مرداد 96 به اتمام رسید.

از همان موقع بحث عملیات انتقال گاز به روستاهای استان مازندران در برنامه کاری قرار گرفت و اخبار متعددی در ارتباط با گازرسانی به مناطق چهاردانگه و دودانگه از سوی مدیرعامل وقت و فعلی استان مطرح شده است.

ابراهیم‌زاده مدیرعامل وقت شرکت گاز استان مازندران از بهره‌برداری همه روستاهای بالای 20 خانوار استان مازندران از نعمت گاز تا پایان سال 97 خبر داد که مناطق چهاردانگه مازندران هم در لیست این طرح‌ها قرار داشت.

از سال 97 عبور کردیم و در ماه هفتم 98 هم قرار داریم، دسترسی به برخی مناطق چهاردانگه مازندران به گاز فراهم شده اما از وعده اتمام عملیات گاز رسانی به این مناطق خبری نشد و احمدپور در نهایت اتمام عملیات گازرسانی به این مناطق را مشروط به تامین اعتبار و همکاری اداره راه و شهرسازی تا پایان سال 98 اعلام کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در حالی وعده مشروط برای گازرسانی می‌دهد که در خبرهای پیشین پیش شرطی برای گازرسانی مطرح نکرده بود.

برای حل اختلاف بین مدیرعامل گاز و سازمان راهدای و حمل و نقل جاده‌ای مازندران جلسات متعددی حتی با حضور نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی برگزار شده با وجود برگزاری این جلسات مدیرعامل شرکت گاز اصرار به واگذاری مسؤولیت برعهده دیگران دارد.

از طرفی برخی از زیرساخت‌های گازرسانی در تعدادی از روستاهای بالا دست چهاردانگه فراهم شده، خط انتقال اصلی وارد روستاها شده و تنها در بخشی از مسیر نیاز به اتصال اصلی دارد.

ولی نصیری دهیار روستای برد در ارتباط با اتمام عملیات گاز رسانی به مناطق چهاردانگه مازندران، گفت:  خط انتقال گاز به روستای برد نرسیده است، تاکنون 50 درصد خط انتقال به اتمام رسیده و با این روند به نظر نمی‌رسد که تا پایان سال اقدامی برای اتمام عملیات انجام شود.

فرزاد کواتی دهیار روستای کوات درباره اقدامات انجام شده برای گازرسانی به روستاهای این منطقه و درباره مشکل راه که از سوی مدیرعامل گاز مطرح شده، گفت: در محدوده ما مشکل راه نداریم.

وی با اعلام اینکه جدای از  بحث گاز برای تامین نفت سفید هم به دلیل سهمیه‌بندی شدن با مشکل مواجه هستیم، افزود: 10 روز است دسترسی مردم به نفت سفید نیز سخت شده است.

به گزارش فارس، خط لوله انتقال گاز سمنان به مازندران درست از منطقه بالادست چهاردانگه عبور می‌کند اما دسترسی به آن هر روز با اما و اگرها مسؤولان و متولیان امر مواجه است.

با توجه به سرما زودرس منطقه اگر مدیران این مجموعه برای تکمیل پروژه پیش از شروع فصل سرد سال اقدام نکنند،بعید به نظر می‌رسد که این پروژه در نیمه‌دوم سال 99 هم به‌بهره‌برداری برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.