پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ورود دادگستری به بحث پسماند مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با پرونده سازمان عمران شهرداری ساری، اظهار کرد: این پرونده قبل از حضور بنده در استان مازندران با قرار عدم صلاحیت به تهران ارسال شده و در مراجع ذیصلاح رسیدگی می‌شود و ما اطلاعی از وضعیت و نتایج آن نداریم.

به گزارش فارس، دادستان مرکز مازندران  در مردادماه سال گذشته به تخلف مالی 290 میلیارد تومانی صورت گرفته در یکی از سازمان‌های شهرداری ساری خبر داد بود.( بیشتر بخوانید)

ورود دادگستری به موضوع پسماند

رئیس کل دادگستری مازندران در ارتباط با برخی کم‌کاری‌های انجام شده در حوزه پسماند، استان مازندران و برنامه دادگستری در این حوزه، بیان کرد: دادگستری استان در موضوعات مختلف از جمله پسماند ورود کرده است.

وی اضافه کرد: در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دغدغه‌های زیست محیطی مطرح شده و می‌شود.

اکبری با اعلام اینکه شهرداران را مکلف به رعایت مسائل زیست محیطی کردیم، گفت: اطلاع دارم شهرداران تلاش دارند پسماند در استان به نحو مناسبی مدیریت شود که به ساماندهی مناسبی برسد.

حساسیت دفع غیراصولی زباله باید جدی گرفته شود

وی خاطر نشان کرد: محیط زیست و منابع طبیعی مازندران شکننده که باید حساسیت‌ها به دلیل دفن غیراصولی زباله جدی گرفته شود.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها مسئله پسماند را به عنوان مسئله اساسی در دستور کار خویش داشته و تا رسیدن به نتیجه مطلوب حساسیت‌ها در این بخش به صورت جدی وجود دارد.

به گزارش فارس یکی از مشکلات پسماند در استان مازندران، عدم توجه به طرح تفکیک زباله از مبدا و جانمایی نامناسب آن است.

 در حال حاضر همه زباله‌های مازندران در نقاط جنگلی و مناطق منابع طبیعی دپو می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.