پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نهضت عاشورا امانتی در دست شیعیان است و باید از آن پاسداری کرد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه جمعه در همایش مسئولان هیئت های مذهبی مهدیشهر با عنوان (منادیان محرم) به میزبانی حسینیه روستای فولادمحله از توابع این شهرستان با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) از قله های رفیع تاریخ بشریت محسوب می شود، ابراز داشت: داشتن نیت خالص از اهداف مقدس یاران با وفا، روش مبارزه نیکو و از عناصر اصلی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) بوده است که باید این کردار و منش در سرلوحه کار همه انسان ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه باید از نهضت عاشورا پاسداری کرد، افزود: نهضت عاشورا امانتی در دست شیعیان است و باید به خوبی از آن پاسداری کرد تا بتوان جلوی بدعت ها و تحریف های که دشمنان به راه می اندازند را گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان ویژگی های عزاداری مطلوب بیان داشت: داشتن اخلاص، انگیزه الهی، دعوت به توحید، دوری از گناه و بصیرت بخشی سبب عزاداری مطلوب در ایام ماه محرم است، لذا عزاداری باید توام با عقل و منطق، ادب و احترام باشد تا شور حسینی آمیخته به شعور حسینی شود.

آیت الله میر عمادی ضمن بیان اینکه باید عاشورا را به عنوان یک نهضت الگو معرفی کنیم و روحانیان و مداحان و هیئت های مذهبی وظیفه تبیین آن را برعهده دارند، تصریح کرد: امام حسین (ع) راهی برای ارتباط انسان ها به خداوند متعال و مایه برکت برای بشریت است و باید انسان ها و پیروان ائمه اطهار (ع) در این راه مقدس و با ارزش و معنویت گام بردارند.

وی با بیان ضرورت تاثیرگذاری عزاداری در اصلاح رفتار اجتماعی و اخلاق فردی و تقویت بنیه اعتقادی، افزود: عزاداری ها در ایام ماه محرم نباید موجب مزاحمت و مشکلات برای مردم شود و باید تلاش کنیم تا حق کسی پایمال نشود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.