پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میراث دار ۴۰ سال عدم مدیریت پسماند در مازندران هستیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: حسینعلی ابراهیمی صبح دوشنبه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند با انتقاد از عدم افتتاح نیروگاه زباله سوز در نوشهر گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۹۴ درصد است و با این روند کنونی، نسبت به افتتاح امیدوار نیستیم.

وی درباره ارزیابی و مدیریت پسماند افزود: به عنوان نمونه نسبت به ساماندهی مرکز دفن زباله در آمل هیچ اتفاق خاصی صورت نگرفت و وزارت نیرو باید به تکلیف خود در این بخش عمل کند.

وی با عنوان اینکه هنوز اقدامی قابل تقدیر و شایسته در حوزه مدیریت پسماند در استان صورت نگرفته است گفت: کارهای صورت گرفته اقدامات حداقلی و جزو وظایف دستگاه های اجرایی بوده است.

ابراهیمی افزود: وقتی دستگاهی به اجبار اقدامی برای مدیریت و ساماندی پسماند انجام داده نباید انتظار تقدیر داشته باشد چراکه هنوز به وظایف اصلی خود عمل نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: متاسفانه دفتر روستایی به مکاتبات محیط زیست در زمینه مدیریت پسماند پاسخ نمی دهد و با ایده آل تا مدیریت پسماند در استان فاصله داریم.

وی گفت: کارهای صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند حتی در حد انجام وظیفه دستگاه های اجرایی نبوده است و باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی خواهان پای کار بودن دولت، مجلس و شوراهای اسلامی برای مدیریت پسماند در حوزه استان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.