پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| محدود شدن فعالیت بازار پرندگان فریدونکنار / غیر قانونی بودن شکار

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «کشتار پرندگان مهاجر در شمال کشور»  در سامانه فارس من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در توضیح این سوژه عنوان شده است؛ پرندگان مهاجری که به شمال کشور مهاجرت می‌کنند با کشتار فجیع رو برو هستند. مهمترین خسارتی که به کشور در این خصوص وارد می‌شود نمایش بسیار زشت از ایران در بین دوستداران جهانی محیط زیست است، خواهش داریم قوه قضائیه و نیروی نظامی به این مورد رسیدگی فوری انجام دهند.

رویکرد اینکه مردم اینجا جزء کارشان از قدیم بوده باید دولت برای آنان شغل جایگزین تعریف کند به عنوان نمونه گردشگری بر مبنای دیدن پرنده‌نگری به جای شکار.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: به اعتقاد ما فعالیت بازار فریدونکنار کاملا غیرقانونی است  و به هیچ وجه مورد تایید نیست.

وی بیان کرد: طی آخرین بررسی‌های به عمل آمده در ارتباط با آخرین وضعیت بازار فریدونکنار مقرر شد امسال فعالیت این بازار محدود شود و در سال‌های آینده شاهد تعطیلی این بازار باشیم.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در ارتباط با ارائه طرح به عنوان نمونه پرنده‌نگری، تصریح کرد: اعتقاد ما این است در این زمینه طرحی ارائه شود که به کاهش شکار کمک کند، طرح‌هایی که در این زمینه ارائه شده تنها با این هدف که منابع ملی را در اختیار گروهی قرار دهد بوده است.

این مسؤول بیان کرد: اگر طرحی با توجه به همه رویکردها باشد  از طرح حمایت کرده و مجوز آن را ارائه خواهیم کرد.

ابراهیمی‌کارنامی در پایان خاطرنشان کرد: در آخرین پیگیری‌ها مقرر شد فعالیت بازار محدود شود که باید در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.