پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی دو برادرهای شهید چهاردانگه

بخش چهاردانگه در زمان مبارزات علیه شاه، دوران پیروزی انقلاب اسلامی، سرکوب شورش ها و جنگ داخلی که توسط منافقین تمامیت ارضی را مورد هدف قرار داده بود، جنگ تحمیلی، امنیت کشور و دفاع از حرم نقش بسزایی داشت.

1

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، بخش چهاردانگه در زمان مبارزات علیه شاه، دوران پیروزی انقلاب اسلامی، سرکوب شورش ها و جنگ داخلی که توسط منافقین تمامیت ارضی را مورد هدف قرار داده بود، جنگ تحمیلی، امنیت کشور و دفاع از حرم نقش بسزایی داشت.  در همین راستا در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی بخش چهاردانگه 218 شهید والامقام به اسلام و ایران عزیز تقدیم کرد. در این بین چهار خانواده ( مطهری منش، شمشیربند، عالیشاهی و فتحی) در چهاردانگه دو پسرشان  را در جنگ تحمیلی تقدیم ایران عزیز کردند.

برادران مطهری منش از روستای مالخواست

شهید سید رمضان مطهری منش فرزند میرباقر در3 فروردین 1343 در روستای مالخواست متولد شد. وی به عنوان بسیحی عازم جبهه شد و در 4 دی 1365 در عملیات کربلای 4 در  ام الرصاص به شهادت رسید و پیکر مطهرش در روستای مالخواست مدفون شد.

 شهید میرقربان مطهری منش، فرزند میرباقر، در 6 مرداد 1335 در روستای مالخواست متولد شد . وی متاهل و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود در 17 مهر 1367در جزیره مجنون به فیض شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش در روستای مالخواست به خاک سپرده شده است.

 

برادران شمشیربند از روستای ولویه

خلیل شمشیر بند، فرزند قنبر اول آبادن 1321 در روستای ولویه بالا  متولد شد. وی متاهل و فرمانده گردان مالک اشتر لشکر 25 کربلا بود و در 19 تیر 1358 به عضویت سپاه پاسداران در آمد  در  23 اسفند 1364 در عملیات والفجر 8 به مقام رفیع شهات نایل آمد.

 

شهید یزدان شمشیر بند فرزند قنبر در 10 مرداد 1334 در روستای ولویه دیده به جهان گشود. وی متاهل و به صورت بسیجی عازم جبهه جنگ شد و در12 اسفند 1366  در عملیات کربلای 5 در شلمچه به مقام رفیع شهادت نایل آمد و  پیکر مطهرش در روستای ولویه علیا به خاک سپرده شده است.

شهیدان فتحی از روستای واوسر

 

شهید رحیم فتحی واوسری  فرزند رحمن در 20 اردیبهشت 1340 در  روستای  واوسر چهاردانگه متولد شد. وی  مجرد  و به صورت بسیجی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در 18 آبان 1361 در منطقه موسیان شهد شیرین شهادت نوشید  و در جوار رحمت الهی جای گرفت.یکر پاک شهید فتحی  در گلزار شهدای آجند نکا دفن شد.

 

شهید  حجت الاسلام رحمت فتحی واوسری فرزند رحمن  در سال 1345 در روستای واوسر متولد شد. وی در 4 دی 1365 در ام الرصای در عملیات کربلای 4 به مقام رفیع شهادت نایل آمد.  . پیکر پاک شهید فتحی پس از سال ها مفقودالاثر بودن در مورخه ۱۳۷۵/۰۶/۲۶ تشییع و در گلزار شهدای آجند دفن شد.

 

شهیدان عالیشاهی ازروستای قلعه

شهید نصرالله عالیشاهی  فرزند رمضان در سال 1341 در روستای قلعه دیده به جهان گشود. وی بمجرد و به صورت بسیجی عازم جنگ شد و در 4  اسفند 1362 در چیلات دهلران شهد شهادت را نوشید و در جوار رحمت واسعه حق آرامش ابدی گرفت و  پیکر پاکش در روستای لله مرز مدفون شد.

 

دانش آموز شهید نورالله عالیشاهی فرزند رمضان در اول فروردین 1349 در روستای قلعه چهاردانگه متولد شد. وی مجرد و به صورت بسیجی به جبهه عزام شد و در 19 دی 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه شهد شیرین شهادت را نوسید و آسمانی شد و  پیکر پاکش در روستای لله مرز مدفون شد.

 

 

1 نظر
  1. آزادی - قم می گوید

    رحمت و غفران الهی بر والدین این شهیدان که تربیت یافتگانشان راه زندگی خود را اینگونه انتخاب کردند و سلام و درود بی پایان بر روان پاک همه شهیدان والامقام و این شهدای عزیز انشاء الله پیرو راه آنان باشیم و امیدوارم روز قیامت شرمنده آنها نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.