پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فاز نخست طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهر کیاسر بزودی اجرایی می شود

شهردار کیاسر از اجرای فاز نخست طرح تفکیک پسماند از مبدا آینده نزدیک در شهر کیاسر خبر داد

0

ه گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی شهرداری کیاسر جلسه راهبردی و برنامه ریزی روند اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا( فاز اول) و تولید کمپوست از زباله تر(فاز دوم) در شهر کیاسر با حضور روسای ادارات بخش چهاردانگه و شهر کیاسر در محل دفتر شهردار برگزار شد.

در این جلسه مهندس کاظمی شهردار با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ درزمینهٔ ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی دارای اهمیت بسیاری است، افزود: همکاری نهاد ها و ادارات در شهر کیاسر سبب  تسریع و تسهیل اجرای طرح می گردد.

وی افزود: با توجه به مدیریت اصولی پسماند در حوزه شهری مشارکت و همکاری همه شهروندان سبب ارتقای سطح سلامت و حفاظت از محیط زیست می باشد.

شهردار کیاسر با اشاره به اینکه می توان زباله را با مدیریت صحیح از تهدید به فرصتی برای حفاظت از محیط زیست،اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوار تبدیل نمود، خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان نهایت همکاری را برای اجرای موفق طرح تفکیک زباله در مبدا را داشته باشند زیرا کمک شایانی به سیستم مدیریت پسماندها خواهد بود و زیبایی شهر و بهداشت محیط عمومی را به دنبال خواهد داشت.

شهردار کیاسر گفت: مقرر گردید در هفته آینده شرکت شهاب صنعت نمونه سبز گستر به عنوان پیمانکار طرح نسبت به شروع طرح تفکیک پسماند از مبدا اقدام نماید.

وی ادامه داد: شرکت مجری طرح متعهد گردید  ادارات مستقر در شهر کیاسر نسبت به تجهیز مخازن تفکیک مشارکت و نسبت به اهدای کارتن پلاست برای جمع آوری کاغذ اقدام نماید.

خلیلی رئیس آموزش و پرورش بخش چهاردانگه با اشاره به اینکه تولید محتوی محیط زیستی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا موثر است، تصریح کرد:آموزش و پرورش با تمام ظرفیت از اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهر کیاسر حمایت خواهد کرد.

اکبری کارنامی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بخش چهاردانگه آموزش را مهم ترین عامل برای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا دانست و گفت: در اجرای طرح مذکور می توان از ظرفیت دانش آموزان مدارس سطح شهر استفاده کنیم.

ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست بخش چهاردانگه با بیان اینکه کاهش تولید زباله می تواند به ارتقای محیط زیست کمک نماید، ادامه داد: آموزش های لازم را در خصوص شیوه های کم حجم سازی پسماند ها، تفکیک از مبداء پسماند خشک از تر و نقش آن در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به شهروندان  باید در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد.

دکتر آروند رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره)، سرکار خانم دکتر کاکوئی مسئول مرکز بهداشتی و درمانی کیاسر و سعیدی نماینده اداره تبلغات اسلامی شهر کیاسر نیز در این جلسه برنامه های خویش را جهت اجرای هر چه بهتر این طرح در شهر کیاسر اعلام داشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.