پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| پیمانکار پارک سی‌سنگان باید 15 سال با پرسنل پارک قرارداد ببندد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «تکلیف 68 پرسنل اخراجی پارک سی‌سنگان چیست؟» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ حدواسط کیلومتر ۲۵ نوشهر رویان تحت مدیریت شهری نوشهر، پارک ساحلی و جنگلی سی‌سنگان تحت مالکیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به وسعت ۶۲۸ هکتار دارای استعداد ۳کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و کرانه مسافرپذیر که سالیان متوالی توانسته خدمات ارزنده‌ای را به گردشگران اقصی نقاط کشور در غالب اقامت، پذیرایی و تفریح و تفرج را ارزانی دارد، وجود دارد.

مهم‌ترین استعداد پارک سی‌سنگان فقط پوشش گیاهی و عرصه و اعیان احداثی نیست؛ بلکه حضور و فعالیت صدها نفر پرسنل خدماتی حفاظتی و گردشگری و صنفی بوده که توانسته در طول ایام سال به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به برقراری امنیت و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و خانواده‌های بومی همجوار منطقه از چالوس تا آمل را کنند.

 

 

عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر  در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پارک سی‌سنگان از پارک های مهم و بزرگ کشور و یکی از برندهای بین‌المللی به وسعت ۶۲۸ هکتار و استعداد ۳ کیلومتری نوار ساحلی در حد واسط کیلومتر ۲۵ نوشهر ـ رویان قرار دارد.

وی با اشاره به خلع ید پیمانکار سابق به دلیل عدم پرداخت تعهدات خود، گفت: دو سال قبل شرکت پیشرو گستران کایر طبرستان برنده مزایده شد، طبق قانون بعد از تنظیم قرارداد، در خصوص مبلغ پیشنهادی نیز توافق صورت گرفت و به امضا مدیر وقت منابع طبیعی رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر بیان کرد: از همان ابتدا واضح بود که توانمندی شرکت مذکور بسیار ضعیف بوده، به این موجب اخطارهای لازم را به شرکت ارسال کرده، اما پس از پیگیری‌های صورت گرفته، این شرکت علاوه بر عدم پرداخت حقوق پرسنل، مبلغی بیش از ۷.۵ میلیارد تومان، به تعهدات خود بابت بهره مالکانه نیز عمل نکرد.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین بر حسب وظیفه قانونی، اداره کل پیگیری‌های لازم را برای تحقق حقوق دولت در دستور کار قرار داد و در نهایت با برگزاری جلسات متعدد که در ستاد مرکزی تهران و بعضا اداره کل و طی نشست‌هایی که با اعضا شرکت مذکور صورت گرفت، درخواست پرداخت قسمتی از مطالبات را داشتیم که نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت با دستور ریاست سازمان و کمیته مخصوص اعضا تخصصی اداره کل،خلع ید شرکت را امضا و برای تاییدیه به سازمان مرکزی ارسال شد که ریاست سازمان موافقت و دستور خلع ید صادر شد.

سنگاری خاطرنشان کرد: اداره کل بلافاصله کتابچه طرح را بروزرسانی و در هفته گذشته آگهی مزایده انجام شد و تا پایان این ماه برنده آگهی مشخص و مشکلات همکارانی که در پارک سی‌سنگان هستند مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: البته تعدادی از این نیروها با پیگیری بنده و همکاران در اداره کل و همچنین فرمانداری نوشهر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و یک تعداد محدود از بیمه بیکاری جا مانده‌اند که تا پایان ماه و مشخص شدن برنده مزایده تمامی حق و حقوق پرسنل از زمان خلع ید به بعد پرداخت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر به عدم پرداخت معوق پرسنل از بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در نهایت با پیگیری‌های دستگاه قضا نسبت به پرداخت معوق پرسنل طبق قرارداد شرکت خلع ید شده موظف است حق و حقوق پرسنل تا زمان خلع ید را پرداخت کند.

سنگاری مدیریت ضعیف شرکت را عامل مشکلات این پرسنل عنوان کرد و افزود: ضعف شرکت در مدیریت پارک سی‌سنگان خدشه بزرگی به پارک و پرسنل زحمت‌کش این حوزه وارد کرده است. 

وی بیان کرد: هیچ کدام از پرسنل اخراج نشده و طبق قانون قرارداد خود را با مدیریت جدید بعد از برگزاری مزایده به امضا می‌رسانند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی پارک‌ها، بیان کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط خاص بوده و پارک‌ها به‌واسطه کرونا تعطیل هستند پیمانکار و پرسنل به واسطه تعطیلی در زمانی که فاقد درآمد هستند، طبق سیکل حقوق اداره کار و تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

این مسؤول به توانمندی شرکت برنده آگهی پیش رو حتی در زمان تعطیلی اشاره کرد و افزود: این تجربه تلخ باعث شده که در انتخاب پیمانکار زمان بیشتری داشته و شرکتی را انتخاب کنیم که در زمان تعطیلی پارک توانمندی دست‌کم‌پرداخت یک سال حقوق پرسنل و بهره مالکانه را داشته باشد تا اداره کل و دولت دغدغه پرداخت را نداشته باشند.

سنگاری مهم‌ترین دغدغه پارک را پرسنل زحمت‌کش دانست و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع عزیزانی هستند که شبانه‌روز کار کردند و انشالله با حضور پیمانکار جدید مشکلات این عزیزان برطرف شود.

وی از بروزرسانی کتابچه طرح پیوست به قرارداد پیمانکار، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی کتابچه طرح پیوست به قرارداد را به‌روز رسانی کردیم تا کمترین بهره اقتصادی برای دولت را داشته باشد؛ چرا که پارک برای مردم بوده و منافع آن هم باید به نفع مردم باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر درباره تخلف شرکت سابق در موضوع قرارداد با پرسنل اشاره کرد و گفت: قرارداد داخلی شرکت خلع ید شده با پرسنل که به مدت ۶ ماه و بعضا ۳ ماه بسته شده بود خلاف قانون است، نیروهای پارک سی‌سنگان، نیروهای کتابچه طرح هستند و هر شرکتی که ورود پیدا کند و برنده آگهی شود موظف است با این نیروها طبق قانون به مدت ۱۵ سال قرارداد ببندد مگر اینکه تخلفی صورت گیرد و آن هم سیکل قانونی دارد که اداره کل بررسی های لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس و طی بازدید میدانی و همچنین گفت‌‌وگو با پرسنل پارک سیسنگان، هیچکدام از پرسنل اخراج نشده و تنها دغدغه‌شان حقوق معوق است.

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.