پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| انارور در نوبت بعدی بازدید نماینده مجلس قرار می‌گیرد/ پیگیری مشکلات در سطح ملی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه در سامانه فارس من با ثبت سوژه با عنوان  «مجلس به مشکلات روستای انارور ورود کند»  و «ساخت و سازهای غیرمجاز «انارور» پیگیری شوند»، خواستار پیگیری رسانه‎ای این موضوع شدند.

 

بهانه‌های متعددی که مسؤولان روستا در خصوص مشکل بی‌بودجه‌ای و محروم‌ماندگی خیابان فرهنگ روستای انارور در شهرستان نوشهر مطرح می‌کنند، واقعاً خنده‌دار است که از پس هزینه برنمی‌آیند.

همواره باید منتظر یک اتفاق طبیعی مثل سیل، طوفان، قحطی یا کرونا باشیم تا بعد از آن بودجه لازم را برای تأمین خدمات رفاهی استان تأمین کنند؟

فقط مشکل بی‌بودجه‌گی برای روستای انارور است؟ فقط خیابان فرهنگ باید بدون آسفالت و پلاک‌کوبی، روشنایی برق، آب شُرب، جدول‌بندی بماند؟موضوع بی‌بودجه‌گی و کم‌کاری مسؤولان استانی را مجلس پیگیری کند.

 

همچنین در ادامه این پیگیری‌ها  توسط اهالی این منطقه آمده است؛ از سال۱۳۹۷ به طور رسمی پیگیر درخواست روکش آسفالت شهرستان نوشهر، روستای انارور، خیابان فرهنگ بودیم و  نزد دهیاری انارور ( آقای علی نجفی دهیار حاضر )، بخشدار مرکزی( آقای رستم سیاسرانی )، فرماندار سابق( صفرنژاد )،احمد مجید حسین‌زادگان( استاندار )مراجعه کرده‌ایم اما درخواست ما مورد پیگیری قرار نگرفت.

در پیگیری‌ها اعلام شد؛ بودجه نداریم و بار دیگر؛ باید طرح هادی و عقب‌نشینی اجرا شود. اما بعد از پیگیری‌ها در همه زمین‌های خیابان فرهنگ بلوک ریختند و علاوه بر تغییرکاربری، دیوارکشی واحداث ویلا کردند تا اینکه فکر نمی‌کنم دیگر عقب‌نشینی حالا حالاها اجرا شود.

در ادامه عنوان شد: بدون طرح هادی بودجه برای آسفالت هم نمی‌دهیم؛ البته اخیرا با انتضاب فرماندار جدید قول پیگیری داده شد اما گذشت و هیچ نشد پیگیری‌ها حتی به وزیر راه و شهرسازی هم رسید که اعلام کردند از طریق بخشدار و فرماندار باید پیگیری شود.

محمدعلی محسنی‌بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در راستای پیگیری برای حل مشکلات بازدید از روستاهای سطح منطقه را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه به همه روستاها سر خواهیم زد و روستای انارور نیز در لیست ما قرار دارد و حتما از این روستا بازدید خواهیم کرد و از نزدیک مشکلات این روستا را بررسی می‌کنیم، افزود: با توجه به اینکه در این حوزه بیشتر روستاها در مناطق کوهستانی و برف‌گیر هستند اولویت با مناطق کوهستانی خواهد بود چرا که از ماه آینده عملا بازدید از این روستا امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هفته گذشته بازدید از روستاهای اطراف انارور را انجام دادیم و نوبت بعدی، نوبت روستای انارور خواهد بود.

محسنی‌بندپی به گستردگی منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات این روستا زیاد است شورا و دهیار روستا می‌تواند با مراجعه و پیگیری در ارتباط با زمان بازدید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از این روستا برای حل همه مشکلات روستاها خواهد بود که با امکانات شهر مشکلات را برطرف کنیم و اگر حل مشکلات در حد استانی و یا ملی بود با مدیران استانی و کشوری مطرح خواهیم کرد تا مردم بیش از این معطل و سرگردان نباشند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.