پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت مساعدت به شهرک صنعتی در ازای استقرار کارخانه زباله سوز

سید مسعود مدینه نائب رئیس شورای شهر ساری از مساعدت به شهرک صنعتی مصطفی خمینی در ازای استقرار کارخانه زباله سوز دفاع کرد.

0

 

به گزارش روابط عمومی شورای شهر ساری،مدینه در جلسه اخیر شورا به توافقنامه سال ۹۰ شهرداری ساری با مسئولان شهرک صنعتی درخصوص تقبل بخشی از خدمات مورد نیاز شهرک از سوی شهرداری در ازای استقرار کارخانه زباله سوز اشاره کرد و گفت :استقرار یک واحد صنعتی دریک محیط اعم از شهرک صنعتی یا خارج از آن، بالطبع تبعاتی برای همجوار ها و همسایگان دارد و لذا عرف است که آن واحد صنعتی یک سری خدمات به مجموعه محل استقرار ارایه می کند و کارخانه زباله سوز نیز به عنوان یک واحد صنعتی از این امر مستثنی نیست.

 

وی افزود:بر این اساس در زمان اختصاص بخشی از اراضی شهرک صنعتی مصطفی خمینی برای احداث کارخانه زباله سوز ،شهردار وقت متعهد شد خدماتی نظیر موزائیک کاری و ایجاد جداول،ایجاد فضای سبز و رفت و روب و حمل زباله و اختصاص خودروی آتش نشانی را تقبل نماید و اکنون با توجه به پیشرفت قابل توجه پروژه،لازم است روند ارایه این خدمات شروع شود.

 

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: در همین رابطه اخیراً به اتفاق تعدادی از همکارانم بازدیدی از شهرک صنعتی داشته و پای صحبت های هیأت امنای شهرک نشستیم و با توجه به جمیع جهات به نظرم توافقنامه مزبور می بایست با عنایت به مایحتاج شهرک اجرایی شود.

 

وی با تاکید بر این که ما باید به توافقات قبلی احترام بگذاریم ،گفت:اگر چه بر اساس مطالعات انجام شده و نوع طراحی  سیستم ، آلایندگی کارخانه زباله سوز کم هست ولی بهر حال سرمایه گذاران مستقر در شهرک دغدغه دارند واین دغدغه را باید درک کرد چرا که حدود ۲-۳ هزار میلیارد حجم سرمایه گذاری در این شهرک می باشد که عمدتاً بومی و متعلق به ساری است.

 

مدینه با بیان این که خدمات  یاد شده در قبال استقرار و فعالیت کارخانه زباله سوز ،از یک سطح معمولی و مطابق با عرف برخوردار می باشد ،افزود:شهرداری طی سال های اخیر سطح  وسیعی از خدمات شهری را حتی در مناطق حاشیه ارایه می دهد و به عنوان نمونه محور دریا را بلحاظ خدمات آتش نشانی تحت پوشش دارد .و می تواند این خدمات را به شهرک نیز تسری دهد.

 

نائب رئیس شورای شهر ساری یاد آور شد:با عنایت به پیشرفت فیزیکی پروژه زباله سوز ، هیأت امنای شهرک صنعتی انتظار دارند روند خدمات توافق شده از هم اکنون آغاز شود و به نظر بنده توقع معقولی است.

 

شایان ذکر است این موضوع در قالب طرحی از سوی شهرداری به شورا ارایه شده بود که در همین جلسه و در پی سخنان نائب رئیس شورا از سوی اعضای این نهاد مصوب گردید. 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.