پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز احداث آزادراه ساری-قائم‌شهر در آینده‌ای نزدیک/ نیروگاه زباله‌سوز ساری شهریورماه افتتاح می ‎شود

بابایی کارنامی اعلام کرد؛

بابایی‌کارنامی از آغاز احداث بزرگ‌راه هفت‌تن ساری – قائم‌شهر به طول ۴۴ کیلومتر طی سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال بنا است تا جاده تاکام-ساری در ایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، علی بابایی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از آغاز احداث بزرگ‌راه هفت‌تن ساری – قائم‌شهر به طول 44 کیلومتر طی سال‌جاری خبر داد و گفت: ماده 23 این آزادراه بر اساس مصوبه دولت، اخذ شد و آزاد سازی 15 کیلومتر این آزادراه در شهرستان قائم‌شهر انجام شد.
وی با بیان اینکه این پروژه در ردیف بودجه ملی دیده شده است؛ افزود: این آزادراه بنا است با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری خاتم‌الاوصیاء، بانک‌های سپه، مسکن و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) اجرایی شود.

نماینده مردم ساری‌ومیاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در راستای سفر نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به مازندران و  تفاهمی که با استاندار مازندران صورت گرفت، مقرر شد تا این پروژه به‌صورت مشارکتی میان این سه نهاد طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در آینده‌ای نزدیک انجام پذیرد.

بابایی‌کارنامی با بیان اینکه احداث این بزرگراه جزو مطالبات جدی مردم استان است؛ ادامه داد: این پروژه یکی از راهکارهایی است که مردم استان بتوانند از شرایط راه‌های ارتباطی منتفع شوند و احداث این پروژه به طور مستقیم سه شهرستان ساری، میاندورود و قائم‌شهر با جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیون نفر و به طور غیرمستقیم سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه را بهره‌مند خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این بزرگراه  در حقیقت برای استان‌های گلستان و خراسان نیز قابل ارزش‌گذاری است؛ اعلام کرد: مجمع نمایندگان گلستان در مجمع نمایندگان استان‌های شمالی پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه میان سه استان خراسان جنوبی، گلستان و مازندران را ارئه دادند تا از این محور برای عبورومرور میان استان تهران و خراسان استفاده شود.

 

نماینده مردم ساری‌ومیاندورود در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: این بزرگراه می‌تواند کمک شایانی در بهره‌بری از فرصت بندرامیرآباد و در آینده‌ منطقه آزاد قلمداد شود.

بابایی‌کارنامی تاکید کرد: امسال اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان در اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه دیده شده است؛ البته این اعتبار دولتی جهت آزادسازی اراضی و ریل‌گذاری برای اجرای این پروژه است؛ واگرنه این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که باید در قالب سرمایه‌گذاری مشترک صورت گیرد و دولت مستقیما به دلیل حجم 8 هزار میلیارد تومانی این پروژه نمی‌تواند به تنهایی سرمایه‌گذاری کند.

وی مطرح کرد: این برآورد با نرخ تورم امروز این میزان است و قطعا در آینده با توقف و به تعویق افتادن پروژه این رقم به نسبت شاخص‌های تورم افزایش پیدا خواهد کرد و برای نظام اقتصادی کشور بار مالی سنگینی را به بار خواهد آورد.

نماینده مردم ساری‌ومیاندرود در مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: با احتساب موضوعات مطروحه ما در تلاشیم تا امسال، سرمایه‌گذار این پروژه را آغاز کند تا تا نهایت 4 سال آینده به اتمام و بهره‌برداری برسد.

بابایی‌کارنامی در پاسخ به این سوال که آیا اخذ عوارض در احداث این آزادراه دیده شده است یا خیر، اظهار کرد: بله، اخذ عوارض از این آزادراه نظیر سایر آزادراه‌های کشور مثل پردیس، قم و اصفهان، دیده شده است و متاسفانه استان مازندران تنها استانی در کشور است که به هر منظور تاکنون از مزایای بزرگراهی برخوردار نشده است.

وی افزود: در واقع ما باید در این پروژه دو رویکرد را دنبال کنیم که یکی راه ورود سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این پروژه را هموار کنیم و دوم اینکه منافع مردم نیز در این رویکرد دیده شود.

نماینده مردم ساری‌ومیاندورود در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به خبرنگار بلاغ در خصوص تعداد پروژه‌های نیمه تمام مرکز استان، گفت: در حال حاضر مرکز استان دارای 16 پروژه نیمه کاره است که در تلاشیم تا طی سال‌جاری تعدادی از این پروژه‌ها را به اتمام و بهره‌برداری برسانیم.

بابایی‌کارنامی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام مرکز استان و اقدامات در درست انجام طی سال‌جاری، تصریح کرد: امسال بنا است تا جاده تاکام-ساری در ایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد، سخت افزاری بیمارستان آیت‌الله طبرسی بر اساس اعتبار 200 میلیاردی سفر رئیس جمهور به انجام برسد، نیروگاه زباله‌سوز تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد، پل روگذر سه‌راه جویبار به اتمام برسد، فاز دوم مجموعه ورزشی ماهفروجک به بهره‌برداری برسد.
وی متذکر شد: در تلاشیم تا  5 کیلومتر باقیمانده جاده گهرباران و نیز جاده راه اصلی اسلام آباد تا تازه آباد سپاه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.