پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شکار یک راس مرال در منطقه جنگلی چهاردانگه / جریمه 35 میلیون تومانی در انتظار شکارچی غیرمجاز

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مسلم آهنگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری از شکار یک راس مرال در منطقه مرزی بین نکا و کیاسر خبر داد.

وی با اعلام اینکه شکار در دو روز گذشته انجام شده است، افزود: شکارچی شناسایی شده اما برای دستگیری این افراد و اثبات جرم نیاز به ادله‌های قانونی داریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در پاسخ به این سؤال که آیا لاشه را در اختیار گرفتید، گفت: مقداری گوشت، سر و پوست حیوان برای تحقیقات بیشتر در اختیار یگان حفاظت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: موارد کشف شده صورتجلسه شده و شکارچیان شناسایی شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

آهنگری در پاسخ به این سؤال که در سال جاری چند مورد شکار غیر مجاز انجام شده است، گفت: در کل استان 20 مورد ثبت شده است که رسیدگی به پرونده این موارد در دستور کار است.

وی تعداد آمار مرال را حدود 500 راس اعلام کرد و افزود: امکان رصد زاد و ولد مرال تنها در منطقه گلستانک وجود دارد در سایر نقاط تا حدودی امکان پذیر نیست ولی با توجه به شرایط جوی پیش بینی می‌شود که میزان جمعیت مرال‌ها تا حدودی مناسب باشد.

مسؤول یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران میزان جریمه شکار مرال را  35 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این جریمه قطعی بوده و اگر فرد متخلف در دادگاه محکوم شود باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا همه افراد متخلف و شکارچیان شناسایی شدند، گفت: حدود 95 درصد افراد متخلف شناسایی شدند و پرونده آنها در مرحله رسیدگی است و باید در دادگاه نسبت به تعیین تکلیف این پرونده‌ها اقدام شود.

آهنگری زمان رسیدگی به پرونده را بستگی به مدارک در اختیار اعلام کرده است و گفت: در مورد اخیر ما هنوز مدارک کافی در اختیار نداریم و اگر نتوانیم خوب دفاع کنیم احتمال تبرئه افراد وجود دارد اما در مرال به دلیل حساسیتی که در قوه قضائیه و دادگستری هم وجود دارد افراد متخلف شناسایی و محکومیت آنها قطعی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد شکارچی زیاد شده است، افزود: ایجاد جاده جنگلی برای بهره‌برداری چوب یکی از عوامل آسیب به حیات وحش است، در حال حاضر امکان دسترسی به قلب جنگل وجود دارد و در حال حاضر هم مرال‌ها کنار جاده اطراق می‌کنند و همین موضوع باعث آسیب دیدگی حیات وحش می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.