پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شکارچیان کل بز در چهاردانگه به دام افتادند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: رئیس پارک ملی کیاسر در شهرستان ساری گفت: براساس گزارش مردمی بخشی از لاشه 2 کل بز از داخل منزل شکارچیان کشف شد.
علی رضا ابراهیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با استناد به گفته شکارچیان متخلف، محل شکار کل بز را در خارج از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش در قله شادارکوه در مرز مازندران- سمنان یکی از زیستگاه های کل بز اعلام کرد.
به گفته وی شکارچیان متخلف پس از دستگیری به همراه لاشه کل بز برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.
وی جریمه شکار هر راس کل بز را براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست حدود 100 میلیون ریال اعلام کرد.
*** پارک ملی کیاسر
پارک ملی کیاسر، در10 کیلومتری جنوب شهر کیاسر و در شمال پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه ، با مساحت 7312 هکتار در شهرستان ساری قرار دارد. این پارک شامل ذخیره گاه بیوسفر و پارک ملی است که گونه‌های جانوری مهم منطقه مرال،کل بز، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای ، گراز ، شغال ، روباه معمولی ، گربه جنگلی ، گربه وحشی ، راسو ، سمور سنگی ، تشی ، کرکس ، سارگپه جنگلی ، کبوتر جنگلی ، کبک ، کوکو و هدهد در آن زیست می کنند.
تعداد کل بز موجود در این پارک افزون بر 200 راس اعلام شده است.
*** کل بز
کَل و بُز[2] (Capra aegagrus) گونه‌ای از بز کوهی است. نرها که کَل نامیده می‌شوند شاخ‌های بلند و شمشیر مانندی دارند وگسترهٔ زیستی این پستاندار از اروپا و آسیای صغیر تا آسیای میانه و خاورمیانه را شامل می‌شود. این حیوان جد بز اهلی است و در نتیجه بز اهلی هم از نظر علمی زیرگونه‌ای از کل‌وبز محسوب می‌شود.
شورای عالی محیط زیست جریمه شکار کل بز را برای متخلفان حدود 100 میلیون ریال مصوب کرده است./ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.