پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از یاران امام حسین(ع) هستند

0

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت‌الاسلام علی محمدی بعد از ظهر امروز در چهاردهمین یادواره 210 شهید بخش چهاردانگه ساری در آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) روستای خلرد این شهرستان اظهار کرد: یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی، شهید محسن حججی بوده که این روزها با رشادت و فداکاری خود در جهان گل کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی رویش‌های فراوانی داشتیم که لازم است به این نعمت مهم توجه شود، افزود: در تاریخ اسلام در زمینه فداکاری ائمه اطهار(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) خوانده بودیم و شنیده‌ایم اما در تاریخ انقلاب اسلامی رشادت‌های جوانان را با چشم خود می‌بینیم و شهید حججی نمونه‌ای از آن است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز مادران شهدا رضایت می‌دهند که فرزندانشان به جبهه‌های حق علیه باطل بروند، بجنگند و حتی شهید شوند تا اسلام زنده بماند و فرزندان خود را تشویق می‌کنند تا پشتیبان ولایت فقیه باشند، اضافه کرد: حوادثی که در کربلا اتفاق افتاده بود و ما از آنها بسیار شنیده‌ایم را امروزه عیناً در تاریخ انقلاب اسلامی داریم می‌بینیم که شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از یاران امام حسین(ع) هستند.

محمدی با بیان اینکه شهدا در وصیت‌نامه‌های خود توصیه کردند پشتیبان ولایت فقیه باشیم، خواهران حجاب خود را حفظ کنند و جوانان درس بخوانند تا با علم با آمریکا و دشمنان مقابله کنند، ادامه داد: شهدای بسیاری در کشور داریم که یک هفته از ازدواج آنها گذشته بود و به جبهه‌های جنگ رفتند و شهید شدند که اینها رویش‌های انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه کسانی همراه امام حسین(ع) رفتند و تا آخر ایستاند و شهید شدند اما کسانی هم توفیق پیدا نکردند در راه امام حسین (ع) باشند، تصریح کرد: امروزه نیز در مسیر انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود برخی افراد باقی مانند و فداکاری و خدمت کردند اما برخی‌ها از این مسیر نورانی منحرف شدند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه کسانی قبل از انقلاب، انقلابی بودند اما بعد از انقلاب بُریدند و ضدانقلاب شدند، گفت: هرچه از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بگذرد نور پُر فروغ شهدا بیشتر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه اقدام شهدا یک امر قلبی و دلی است که فراموش نخواهد شد، افزود: شهید حججی آرزو داشت دو بار در مسیر اسلام شهید شود، یک بار قبل از ظهور امام زمان(عج) و یک بار هم بعد از ظهر امام زمان(عج) در قالب سرباز و یاران ایشان به شهادت برسد.

وی بیان کرد: دشمن با فیلم‌برداری از شهید حججی به‌دنبال پیدا کردن ضعف در ایشان بود تا با رسانه‌ای کردن آن روحیه جوانان انقلابی و مسلمانان را تضعیف کند اما شهید حججی از خود هیچگونه ضعف نشان نداد و استوار مقابل آنها ایستاد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شهید حججی سَر داد اما مقابل دشمن سَر خَم نکرد، خاطرنشان کرد: شهدا پرچم اسلام، انقلاب و اهل بیت هستند.

محمدی با بیان اینکه دشمنان کورخوانده‌اند که با شیطنت‌ها بتوانند جبهه انقلاب اسلامی را تضعیف کنند، ادامه داد: عمل به دستورات قرآن کریم خواسته شهدا است و این را بر خود وظیفه می‌دانیم طبق دستورات الهی در قرآن کریم عمل کنیم.

وی در پایان گفت: باید مراقب باشیم ما را از قرآن کریم جدا نکنند چون یکی از اهداف دشمن دور کردن مسلمانان از قرآن و ایجاد تفرقه بین آنها است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.