پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرکت گاز به تعهدات خویش در چهاردانگه عمل نکرد / پروژه باید 6 ماه گذشته افتتاح می‌شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: در حالی که 6 ماه از تعهد شرکت گاز مازندران برای گازدار شدن مناطق محروم چهاردانگه می‌گذرد که مناطق هم مرز این منطقه در استان سمنان در هفته دولت مشعل گازرسانی را روشن کردند.

پیگیری خبرنگار فارس برای چرایی علت توقف 6 ماهه این پروژه به اینجا ختم شد که شرکت حمل و نقل و نگهداری راه‌ها به دلیلعدم دریافت مجوز توسط شرکت گاز دستور توقف پروژه را  صادر کرده است که در این زمینه معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در ابتدا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس منکر توقف اجرای این پروژه شده است و پس از تایید اظهارات خبرنگار فارس توسط فرماندار، قول داد که در جلسه مشترک با مدیران حمل و نقل و نگهداری راه‌های استان و مدیرعامل شرکت گاز استان این مشکل حل و فصل کند… 

اختلاف بین شرکت گاز و مدیران حمل و نقل و نگهداری راه‌های دلیل توقف اجرای این پروژه عنوان شده است.

مدیران دولتی در استان مازندران توقف اجری این پروژه را قبول ندارند و با وجود اینکه قرار بود براساس قرار داد مجری طرح این پروژه در ابتدای سال 97 به اتمام برسد با گذشت بیش از 6 ماه از سال 97 هنوز به سرانجام نرسیده است.

* ابتدای 97 سررسید اتمام پروژه بود

گفت‌وگوی خبرنگار فارس با مجری طرح ابعاد بیشتر مشکلات اجرای این پروژه را روشن می‌کند؛ عبدالرضا فدایی که به عنوان پیمانکار و مجری این پروژه در منطقه چهاردانگه مازندران انتخاب شده و در حال فعالیت است، در ارتباط با وضعیت پروژه و مشکلاتی که برای اجرای طرح به وجود آمده است، اظهار کرد: پروژه از 15 فرودین ماه سال 96 به ما ابلاغ شده است و باید تا ابتدا سال 97 باید به اتمام می‌رسید.

وی خاطر نشان کرد: براساس قراردادی که طرفین تعهد کردند باید در این مدت به اتمام می‌رسید، با توجه به بافت کاری و شرایط منطقه به این دلیل که کالای مورد نیاز باید توسط ما تامین می‌شد، اقدامات لازم برای اجرای طرح انجام شده است.

مجری طرح پروژه گاز رسانی چهاردانگه مازندران اضافه کرد: پس از یک‌ماه انعقاد قرار عملیات تجهیز کارگاه انجام شده و  در مدت حدود چهار ماه 90 درصد اجرای پروژه انجام شده است.

وی با اعلام اینکه برای لوله‌گذاری حدود چهار کیلومتر از راه برای لوله‌گذاری باقی‌مانده است، افزود: در حال حاضر اداره حمل و نقل و نگهداری راه‌ها مانع اجرای پروژه شده است.

فدایی علت این موضوع را اختلاف شرکت ملی گاز و اداره کل حمل و نقل و نگهداری راه‌ها عنوان کرد و بیان کرد: دریافت مجوز و آزادسازی مسیر جز تعهدات کارفرما است و شرکت گاز باید این اقدامات را پیش از شروع پروژه انجام می‌داد.

وی با اعلام اینکه غیر از بحث مجوزها شرکت گاز به تعهدی مالی خویش در قبال شرکت ما عمل نکرده است، گفت:  قرار است کارگرد سال گذشته ما را این روزها بپردازند.

مجری پروژه گازرسانی چهاردانگه مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر مشکل ما با شرکت گاز مشکل و مسائل مالی نیست، یادآور شد: مهم‌ترین دغدغه ما به زمین ماندن پروژه است که کارفرما در این ارتباط به تعهدات خویش عمل نکرده است.

*تعطیلی 7 ماهه پروژه

وی خاطر نشان کرد: بیش از هفت ماه کارگاه بلاتکلیف و در منطقه چهاردانگه تعطیل است و به ضرر کارفرما است، انتظار دارم که کارفرما نسبت به تعین تکلیف پروژه اقدام کند.

فدایی ادامه داد: بعد از تلاش چند ماهه صورتجلسه‌ای تنظیم کردم که تکلیف شرکت برای ادامه، دریافت مجوز و یا خاتمه پیمان مشخص شود.

مجری پروژه گازرسانی به منطقه چهاردانگه ساری ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، چشم بنده آب نمی‌خورد که مدیران برای منطقه چهاردانگه مازندران اقداماتی انجام دهند.

وی با اعلام اینکه این پروژه بلاتکلیف مانده است، یادآور شد: شرکت گاز نه به تعهدات مالی خودش پایبند است، نه مجوز برای اجرای پروژه را دریافت می‌کند.

به گزارش فارس، با توجه به مشکلات تامین آب، عدم توسعه مناسب کشاورزی، مشکل راه مناسب دسترسی، انتقال طولانی مدت زباله از ساری به این منطقه تنها دلخوشی مردم تامین گاز بوده است که این پروژه با وجود حاضر بودن پیمانکار با اختلاف شرکت حمل و نقل و نگهداری راه‌ها و شرکت گاز مواجه شده و تاخیر طولانی مدت دریافت گاز به یکی دیگر از نگرانی‌های مردم منطقه تبدیل شده است.

هر چند معاون عمرانی استاندار مازندران در تاریخ هفتم شهریورماه امسال در گفت‌وگو با فارس در در ابتدا منکر توقف اجرای این پروژه شده است و پس از تایید اظهارات خبرنگار فارس توسط فرماندار، قول داد که در جلسه مشترک با مدیران حمل و نقل و نگهداری راه‌های استان و مدیرعامل شرکت گاز استان این مشکل حل و فصل شود اما ذکر این نکته نیز ضروری است که در آخرین نقطه مرزی مازندران و سمنان که منطقه فولادمحله محسوب می‌شود گازرسانی اتمام شده است و مشعل گاز در این مناطق روشن شده است و بنا به گزارش فارس سمنان نعمت گاز بالاخره به همسایه مازندران هم رسید و مردم روستای فولادمحله در آستانه فصل سرما، با بخاری‌های نفتی خداحافظی کردند و این خط لوله همان خط لوله‌ است که قرار بود اهالی چهاردانگه را نیز گازدار کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.