پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه اندازی پنجره فیزیکی تاسیس شرکت ها در ۴ استان

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند پیش ازظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های کشور با بیان اینکه وزارت اقتصاد باید از ستاد خارج شود، گفت: در سال رونق و جهش تولید باید به سمت سرمایه گذاری در حوزه تولید برویم.

وی با بیان اینکه در دیوار شیشه‌ای نمی‌توان نظریه پردازی کرد، افزود: باید وارد میدان شویم و یکی از عوامل اصلی رونق سرمایه گذاری، بهبود فضای کسب و کار به شمار می‌رود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اظهار اینکه در تهران پنجره فیزیکی و واحد تأسیس شرکت راه اندازی کردیم، گفت: این طرح در چهار استان کشور راه اندازی می‌شود و فعالیت آن در تهران سبب شد فاصله ۷۲ روزه راه اندازی شرکت به سه روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در زمینه صدور مجوزها نیز باید کاهش صورت گیرد و در حال حاضر در درگاه ملی ۵۵ درصد مراجعه فیزیکی کاهش یافته است.

دژپسند یادآور شد: هم اندیشی نظریه پردازی نیست و باید طرح و پروژه را پیشنهاد داد و باید کارهای اساسی برای تحول در مازندران انجام داد.

شکل گیری اقتصاد هوشمند

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مازندران و شمال کشور گنجی برای ایران محسوب می‌شود، افزود: اگر به درستی مدیریت شود می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور را تأمین کرد.

وی یکی از برنامه‌های محوری را شکل گیری اقتصاد هوشمند بیان کرد و گفت: مازندران بهترین مکان برای توسعه اقتصاد هوشمند است زیرا سال‌ها از توسعه صنعت محروم بوده است.

وی اقتصاد هوشمند را راه میانبر جهش دانست و گفت: برای واگذاری اموال تملک شده توسط بانک‌ها آمادگی داریم و در سامانه ایجاد شده لیست این اموال وجود دارد.

وزیر اقتصاد ودارایی یادآور شد: بخش خصوصی و نمایندگان می‌تواند در واگذاری اموال بانک‌ها کمک کنند و می‌توان از آن به عنوان تکمیل زنجیره تولید بهره گرفت.

وی اقتصاد هوشمند و واگذاری‌ها را بهترین راه برای جهش تولید بیان کرد.

کد خبر 4952245
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.