پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح 584 پروژه طی هفته دولت در مازندران/ تهیه گزارش منطقه آزاد توسط نمایندگان شورای نگهبان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: همه دولت‌ها برای پویایی نظام اسلامی تلاش کردند اما اعتقاد ما این است که هیچ دولتی به اندازه دولتی فعلی در محدودیت و فشار نبوده است.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته امکان داشتیم که برای تامین مایحتاج عادی مردم نفت بفروشیم و مراودات مالی داشته باشیم اما بعد از خروج آمریکا از برجام امکان تبادل پولی و مالی وجود نداشت و در کنار آن بحران‌های متعددی را در کشور شاهد بودیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر شاهد اوج بحران‌های طبیعی بودیم و  به همین دلیل مشکلات را برای مردم شاهد هستیم.

حسین‌زادگان در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس در  ارتباط با بحث منطقه آزاد و ابهاماتی که درباره ایجاد منطقه آزاد مطرح شده است، گفت: یکی از ابهامات مطرح شده درباره ایجاد منطقه آزاد مختص مازندران نیست، ابهام این است که مناطق آزاد در کشور واردات محور شده است که نیاز است که الزاماتی در این ارتباط ایجاد شود تا فلسفه کلی منطقه آزاد رعایت شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اساسا طرح این ابهامات مخالفت نیست، نمایندگان شورای نگهبان با نگاه مثبت گزارشی درباره ایجاد منطقه آزاد تهیه کردند.

وی اضافه کرد: برای منطقه آزاد دولت پیگیری کرده و مجلس تایید کرده و در حال حاضر در شورای نگهبان هم در دست بررسی است که شورای نگهبان بحث مغایرت کارکرد منطقه آزاد با اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است که بنده معتقد هستم با توجه به نیازمندی‌های اقتصادی که در بازار 200 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریایی خزر وجود دارد حتما منطقه آزاد در مازندران به کارکرد واقعی خویش می‌رسد.

حسین زادگان اضافه کرد: شورای نگهبان نسبت به محرومیتی که در استان مازندران وجود دارد اطلاع دارد، امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان مازندران وجود دارد، نمایندگان مجلس نقش زیادی دارند و قول همکاری دادند.

وی در ارتباط با برنامه 100 روزه خودش، گفت: برای بسیاری از زیرساخت‌های اساسی استان مازندران در این مدت تصمیم‌گیری و طرح ریزی شده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه اختلاف جهت با نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه نداریم، افزود: برای توسعه استان نیاز به وحدت داریم و انتظار داریم که فعالان رسانه‌ای استان در این ارتباط همکاری کنند.

وی تعداد کل پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در مازندران را  584 مورد اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از هزار و 328 میلیارد تومان  به بهره‌برداری می‌رسد،90 پروژه با اعتباری بالغ بر 811 میلیارد کلنگ زنی می‌شود.

 /86004/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.