پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راهداران مازندرانی در گردنه‌های برفگیر مستقر شدند

0

عباسعلی نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع این خطه شمال کشور 19 گردنه برفگیر و صعب العبور با سه هزار و 600 کیلومتر مسافت دارد که با پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال شروع بارش باران و برف در روزهای آینده، راهداران این استان در این گردنه ها و مناطق برفگیر مستقر و به حالت آماده باش درآمدند.

وی اضافه کرد : همساله در آستانه زمستان 33 گروه راهداری با 250 دستگاه ماشین آلات و  تجهیزات زمستانی باحدود 300 نیروی راهدار در گردنه های برفگیر اصلی و فرعی در این استان مستقر می شوند که در حال حاضر بخشی از این نیروها در محورهای اصلی و شریانی استان شامل هراز، کندوان، سوادکوه، گلوگاه( گلوگاه- سمنان) مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد : در دو فصل راهداری زمستانی ( یکسال گذشته) 18 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری جدید به ناوگان زمستانی این خطه شمال کشور اضافه شد که می تواند راهداری زمستانی را تا حد زیادی نسبت به سنوات گذشته تسهیل کند.

به گفته وی راهداران حداقل تا پایان هفته جاری تا فروکش کردن برف و یخبندان در گردنه های برفگیر حضور خواهند داشت.

مازندران 10 هزار و400 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان حدود سه هزار و 600 کیلومتر آن  را محورهای اصلی  شامل کندوان، هراز و فیروزکوه  راه ارتباط مازندران با پایتخت و غرب کشور و محور کیاسر هم ارتباط این استان با سمنان و گلوگاه در شرق نیز ضمن راه ارتباطی میان بر با دامغان یکی از محورهای اصلی ارتباطی این استان با شرق کشور است.

در نیمه نخست سال جاری 331 میلیون تردد در محورهای استان مازندران به ثبت رسید که 11 درصد از این ترددها در محورهای اصلی این خطه شمال کشور است که عمده آنها دارای گردنه های برفگیر و صعب العبورند و این استان در بین 31 استان کشور از لحاظ تردد خودرویی رتبه سوم کشور را پس از تهران و البرز دارد.

این در حالیست با وجود ورود 18 دستگاه ماشین آلات جدید راهداری زمستانی همچنان میانگین عمر ناوگان زمستانی مازندران بیش از 20 سال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.