پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستانی که با برکت عجین شد/ تنوری که با کرونا سرد نشد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، صحبت از موفقیت بانوان در جبهه اقتصادی حکایت دیگری دارد؛ چرا که یک بانو اگر بخواهد در کنار وظایف مادری در برابر ناملایمات زندگی بایستد و همچنان به پشتکار و تلاشش ادامه دهد باید سختی‌های زیادی را به جان بخرد.

در طول زندگی خود بانوان زیادی را دیدیم که به‌خاطر فرزندان خود در برابر مشکلات زندگی نه تنها کمر خم نکردند بلکه مردانه ایستادند و حتی در سخت‌ترین شغل‌ها هم باز هم خستگی را خسته کردند تا دست‌شان را جلوی کسی دراز نکنند و بتوانند پاسخگوی نیازهای فرزندان‌شان باشند.

شمسیه مهدوی مسؤول تعاونی تولید نان برکت یکی از بانوانی است که مردانه در مقابل مشکلات ایستاد و توانست در شغلی که برای خود انتخاب کرده به موفقیت هم برسد.

این بانو با اراده آهنین و دستانی پرتلاش توانست کسب و کاری راه‌اندازی کند؛ جدا از اینکه موفق شد در کنار وظایف مادری، برای سه فرزندش پدر هم باشد تعاونی را راه‌اندازی کند و توانست برای بانوانی همانند خود نیز کسب و کاری راه‌اندازی کند تا آنان نیز در نان شب خود نمانند.

مهدوی که اکنون  ۶۰ سال سن دارد اما همچنان با اراده و پشتکار بالا درحال تلاش برای تولید است از سال ۸۲ باتوجه به نداشتن سرپرست و مشکلات اقتصادی به دنبال کار رفت و در شهرستان پل‌سفید واحد نان برکت را به راه انداخت.

 

باتوجه به اینکه سرمایه‌ای نداشت اعضای خانواده با تشکیل تعاونی و با گرفتن وام خودکفایی از کمیته امداد شروع به خزید لوازم اولیه کرد و توانست مغازه کوچک اجاره‌ای را راه‌اندازی کند.

تلاش و پشتکار این بانو در مغازه‌ای کوچک موجب شد کارش خیلی زود رونق بگیرد و مشتری‌هایش را پیدا کند.

طی این سال‌ها این بانو با کار و تلاشش توانست مغازه و کارگاه را خریداری کند.

در شرایط کرونایی که به‌دلیل که دورهمی‌ها، جشن‌ها و مراسم عروسی تعطیل شده تعداد کارگران تولید نان برکت شمشیه خانم از هفت نفر به دو نفر رسیده است و اکنون تنها تولیدش در حدی است که سفارش‌های مغازه‌ها را تامین کند.

خانم مهدوی طی ایام کرونایی باوجود اینکه متضرر شد اما کار را تعطیل نکرد درست است درآمدش خیلی پایین آمد اما تلاشش را به‌کار می‌گیرد تا بیکار نباشد.

این بانو که صاحب دو دختر و یک پسر است با تمام تلاشش طی این سال‌ها توانست برای فرزندانش هم پدر باشد و هم مادر و الان فرزندان‌شان بعد از گذراندن تحصیلات دانشگاهی ازدواج کردند.

شمسیه مهدوی اکنون اعتقاد دارد به آرزوهایم رسیده است و موضوعی که باعث شده در طول سال‌های گذشته آرزوهایش کمرنگ نشود توکل به خدا و پشتکارش و اعتقاد به اینکه خواستن، توانستن است.

وی گریزی به گذشته‌ می‌زند، زمانی‌که دوشیفته کار می‌کرد و وقتی کارگران می‌رفتند باز هم دوباره شروع به پخت می‌کرد تا مشتریانش را از دست ندهد.

وی اعتقاد دارد هر کاری سختی خودش را دارد و نگاهی به دست‌هایش می‌اندازد، دست‌هایی که از سوختن‌های زیاد و کار کردن در فر همچنان سوختگی‌هایش بجا مانده و الان هم مشخص است ولی مستاجر بودم و باید کار می‌کردم باوجود سوختگی‌ها، باز هم کار می‌کردم تا در تامین مخارج زندگی‌ام بازنمانم.

 

این روزها هم باوجود اینکه وضعیت کرونا و تعطیلی فعالیت تالارها و لغو مراسم‌ها تنها مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند این است که سهمیه آرد قنادی نیمه یارانه‌ای قطع شده البته مسؤولان پیگیر هستند این مشکلش را حل کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.