پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران کماکان در لیست استان‌های قرمز کرونایی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی وارد هشتمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران شدیم که حدود سه ماه است که مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

البته مازندران برای دومین بار است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته  و بار نخستی که در این شرایط قرار گرفت اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی ازجمله پلمب واحدهای پرتجمع و در کنار آن ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی در استان شرایط مازندران به وضعیت زرد تغییر یافت.

باوجود اینکه حتی برخی از شهرهای مازندران از وضعیت قرمز نیز فراتر هستند اما موضوع نگران‌کننده حضور مسافران در استان است که طی روزهای گذشته پرشتاب‌تر از قبل درحال ادامه یافتن است و باوجود توصیه‌ها مبتی بر عدم سفر همچنان سفرها درحال انجام است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۹۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:  هم اکنون ۳۴۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۹۶ نفر با علائم حاد در بخش‌های ویژه بستری هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همچنان یکی از ضرورت‌هایی است که باید به صورت جدی در شرایط کنونی به آن توجه کرد.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید بستری و ۹ بیمار هم  ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۳۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۷۸ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۴۷۹ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ع/خ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.