پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درآمدی از فروش اموال مازاد جذب نشد/ ادارات استقبال نکردند

0

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی راد در دومین جلسه ستاد درآمد استان با اظهار اینکه امسال با شرایط خاصی مواجه هستیم، ادامه داد: در خلاصه بودجه کشور میزان وصول درآمدهای کشور باید به ۲۸۹ هزار میلیارد تومان برسد درحالی که واگذاری سرمایه‌های دارایی ۱۰۷ میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد که جایگاه درآمدهای مالیاتی بالا است.

وی میزان واگذاری دارایی‌های مالی کشور را ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: عمده درآمدها باید از طریق وصول مالیات انجام شود.

غلامی راد با تاکید براینکه دولت‌ها صرفاً مأموریت گرا نیستند و باید این نگاه را تغییر داد، گفت: دولت‌های باید درآمدهای پایدار داشته باشند وگرنه اداره دولت بسیار سخت خواهد بود از این‌رو باید مشارکت بخش خصوصی را در تولید کالاهای عمومی جلب و جذب کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با عنوان اینکه دست خود را به سوی بخش خصوصی برای تولید کالاهای عمومی دراز می‌کنیم، یادآور شد: از سوی دولت باید بهای خدمات عمومی که ارائه می‌کند را جذب کند هرچند در بخری حوزه‌ها نظیر بهداشت و آموزش باید خدمات رایگان ارائه دهد.

وی با اشاره به مالیات برحقوق کارکنان دولت گفت: شاهد افزایش حقوق کارکنان در پایان سال قبل بودیم و منجر به افزایش هزینه‌های دولت شده است.

غلامی راد به درآمد ۴۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ناشی از فروش اموال اشاره کرد و گفت: تاکنون دریغ از یک ریال فروش اموال و این بخش هنوز به جایی نرسیده است.

وی افزود: تعمیر و تجهیز دستگاه منوط شناسایی اموال در سامانه سادا شد که این طرح نیز با استقبال مواجه نشد درحالی که باید میزان اموال، فضای اداری و مال و ثروت دولت مشخص شود.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مازندران موضوع خانه‌های سازمانی را فاقد موضوعیت دانست و گفت: می‌توان بسیاری از این خانه‌های سازمانی را واگذار کرد.

غلامی راد ادامه داد: طبق فرمول تخصیصی و انگیزشی اگر دستگاه‌های ملی و استانی وصول درآمد داشته باشند بیش از میزان مصوب، تخصیص اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی آنها افزوده می‌شود و این مسئله باید در ستاد درامد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: هر دستگاهی وصول درآمد داشته باشد میزان تخصیص‌ها افزایش خواهد داشت و باید به این مسئله توجه کرد.

کد خبر 5053152
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.