پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خیران خسارت 166 مدرسه طوفان‌زده مازندران را جبران کردند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاری فارس شهرستان ساری، سیدعلی قاسمی بعد از ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه‌ساز مازندران که در اردوگاه شهدای بادله برگزار شد، اظهار کرد: خیران مازندرانی در مدرسه‌‌سازی، مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری و مشارکت فعال در اجرای برنامه‌های مختلف عرصه تعلیم و تربیت در استان کمک شایانی به آموزش و پرورش دارند.

وی با اشاره به اینکه خیران علاوه بر کارهای بزرگ همچون مدرسه‌سازی در اداره و اجرای برنامه‌های مختلف مدارس یاری‌گر آموزش و پرورش هستند، افزود: لازم است مشارکت و تعامل خیران در زمینه‌های مختلف با آموزش و پرورش بیشتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران جایگاه علمی دانش‌آموزان مازندرانی را در سطح کشور برتر معرفی کرد و گفت: آموزش و پرورش استان با همت فرزندان استان در المپیاد علمی که در اسفندماه اعلام نتیجه شد در مرحله نخست رتبه قبولی و در تعداد حضور دانش‌آموزان رتبه دوم را کسب کرد.

این مسؤول به قبولی دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد علمی کشور اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان مازندرانی در کنکور رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.

قاسمی فعالیت مازندران را در اجرای پروژه مهر در کشور منحصر به فرد دانست و اضافه کرد: مازندران در پروژه مهر رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در 13 و 17 شهریور سال گذشته طوفان مازندران را در نوردید که 166 مدرسه 10 تا 100 درصد تخریب شد، تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس بدون منابع دولتی با همت مردم و خیران تمامی مدارس استان برای ورود دانش‌آموزان در اول مهر آماده بود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همت و سخاوت خیران مدرسه‌ساز که در مدرسه‌داری و مدرسه‌یاری همراه آموزش و پرورش هستند، گفت: خیران به واسطه سخاوتی که به خرج می‌دهند یار دیار امروز و یادگار ماندگار فردا محسوب می‌شوند.

قربانعلی شیرزاد محور اصلی جشنواره نوزدهم خیران مدرسه‌ساز را بازسازی، تجهیز و بهسازی مدارس تخریبی مازندران دانست و ادامه داد: تاکنون خیران یاری‌گر آموزش و پرورش بودند و امیدواریم این روند تا جشنواره آینده استمرار یابد.

نماینده شورای بانوان خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار بانوان مازندران نیز اقدام نیک خیران در توسعه فضای آموزشی را درس از خودگذشتگی دانست و گفت: ساخت و گشایش هر مدرسه آغاز تحول زندگی دیگر است که زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم می‌کند.

مهشید داراب که خود فرزند خیر مدرسه‌ساز عبدالحمید داراب در مازندران است، افزود: در ساخت فضای آموزشی باید به طور ویژه  دختران مورد توجه قرار گیرند تا وظایف خود را نسبت به نسلی که در دامان آنان تربیت می‌شوند به درستی انجام دهند.

وی در پایان افزود: امیدواریم تداوم حضور و بانوان خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار را در مازندران داشته باشیم تا فرهنگ مشارکت در کشور نهادینه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.