پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهدای 1000 تبلت به دانش‌آموزان نیازمند مازندرانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پای ویروس کرونا که به جامعه ما باز شد شاهد دردسرها و مشکلاتی بودیم از جمله آن می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که کرونا کلاس‌های درس را مجازی کرد و اینکه دیگر دانش‌آموزان باید از طریق فضای مجازی با معلمان خود در ارتباط باشند که همین موضوع دردسر خرید تلفن همراه با تبلت را به دردسرهای خانواده‌ها اضافه کرد.

خیلی زود سال تحصیلی آغاز شد و این موضوع برای خانواده‌هایی که در تامین معاش خود ماندند نگران‌کننده بود چراکه نتوانستند حتی به خرید تلفن همراه برای تحصیل فرزند خود فکر کنند. 

با توجه به به شیوع ویروس کرونا و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین تداوم آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تب خرید تبلت و گوشی همراه دردسر جدیدی برای خانواده‌ها و ازطرفی باتوجه به اینکه نمی‌توان فرآیند آموزش را تعطیل کرد به همین دلیل پای مهربانی‌ها به تحصیل دانش‌آموزان هم باز شد و مسؤولان آموزش و پرورش در کنار خیران برای تهیه تجهیزات هوشمند دانش‌آموزان سهیم شدند تا مهر تحصیلی را با مهربانی توامان کنند و خانواده‌ها هم بیش از این شرمنده فرزندان‌شان نباشند.

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره آخرین وضعیت تامین گوشی دانش‌آموزان نیازمند در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در راستای تامین گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند یک‌هزار تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی افزود: موضوع دیگر تامین گوشی از طریق تسهیلات بوده که در این زمینه ۲۶هزار فقره تسهیلات بانکی به‌صورت قرض‌الحسنه در دستور کار قرار گرفته که با مدیران عامل بانک‌ها در حال انجام ادامه فرآیندها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز در این زمینه ورود پیدا کرده است و قول مساعد ۲.۵ میلیاردی در این زمینه داده است.

این مسؤول یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز برای تهیه گوشی دانش‌آموزان نیازمند ورود پیدا کرده و در شهرستان بابل در یک مدرسه ۱۴۰ میلیون تومان بابت خرید گوشی و تبلت هزینه شده است.

سعدی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به شور عاطفه‌ها امیدواریم این مشکل خانواده‌ها خیلی زود برطرف شود.

به گزارش فارس، امسال جشن عاطفه‌ها به دلیل همزمانی با ایام محرم به «شور عاطفه ها» نامگذاری شده که امیدواریم بتوانیم بر زخم‌های خانواده‌ها و نگرانی دانش‌آموزانی که این روزها در کنار همه مشکلات نگران تهیه گوشی و تبلت برای تحصیل هستند مرهم گذاشته شود و دست‌های پر از بخشش و مهربانی این بار هم بتوانند یاریگر خانواده‌های نیازمندان باشند همان‌گونه که همیشه بودند.

 /۸۶۰۳۴/ع/ی


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.